Wiele z nas odkłada zmianę diety na lżejszy czas, który najczęściej nie nadchodzi. Zamiast planować  warto jest wprowadzić niewielkie zmiany już teraz. Zdrowe nawyki teraz pozwolą na cieszenie się zdrowiem bez konieczności brania leków. Jak to zrobić? Wystarczy stosować się do zasad prof. Bergera:

woman shopping for fruits and vegetables in produce department of a grocery store/supermarket

woman shopping for fruits and vegetables in produce department of a grocery store/supermarket

1 U – Urozmaicenie –> należy dążyć do tego, aby w każdym posiłku znalazły się produkty ze wszystkich grup. To zagwarantuje odpowiednią podaż wszystkich składników odżywczych.

2 U – Umiarkowanie –> nie należy jeść ani za mało, ani za dużo. Wskaźnikiem powinna być prawidłowa stała masa ciała. Jeśli zaobserwujemy, że się zmienia, skorygujmy ilości spożywanych pokarmów.

3 U – Uregulowanie –> regularność to klucz do utrzymania stałej masy ciała i dobrego samopoczucia. Posiłki powinny być spożywane o stałych porach, a ich wielkość i jakość również powinny utrzymywać się na podobnym poziomie.

4 U – Umiejętność przygotowywania pożywienia –> techniki kulinarne mają istotny wpływ na jakość i wartość odżywczą posiłków. Zbyt długie gotowanie powoduje straty witamin, a panierowanie i smażenie zanurzeniowe zwiększa wartość energetyczną nawet najchudszego mięsa.

5 U – Uprawianie sportu –> aktywność fizyczna jest niezbędna. Należy dostosować ją do własnych możliwości i stanu zdrowia, jednak nawet godzinny spacer jest lepszy niż nic.

6 U – Unikanie nadmiaru –> wszystko jest dla ludzi, jednak w odpowiednich ilościach. Strzeżmy się przesady!!!!

7 U – Uśmiechnij się –> pogoda ducha i pozytywne nastawienie do świata sprzyjają utrzymaniu dobrego zdrowia przez całe życie i znacznie je wydłużają. Są na to dowody naukowe!!! :)