Dużo mówi się na temat zdrowia, a jeszcze więcej trzeba zapamiętać, żeby wdrożyć wszystkie rady w życie. Przedstawiamy listę 5 rzeczy, których stosowanie ułatwi prowadzenie zdrowego stylu życia.

5866

  1. Jedz regularnie. Mówi się, że powinno się jeść 3 – 5 posiłków dziennie. Jeżeli do tej pory nie było argumentów, które by skłaniały do regularnego jedzenia, to może fakt, że po 3 godzinach w naszym organizmie tkanka tłuszczowa wykazuje większą aktywność, ale nie koniecznie pod względem spalania tłuszczów, a nastawia się na ich gromadzenie. Z tego względu, posiłki w dużych odstępach czasu od siebie skłaniają do odkładania tkanki tłuszczowej.
  2. Jedz warzywa lub/i owoce. Jeżeli będziesz wiedzieć, że co najmniej 1/3 lub połowę twojej porcji będą stanowiły warzywa, to będziesz musiał się zastanowić, co zjesz i raczej ominiesz fast foody. Taki posiłek odwdzięczy się większą wydajnością pracy i siłą do działania, a będzie też korzystnie wpływał na zdrowie.
  3. Jeżeli czujesz lekki głód to w pierwszej kolejności… napij się wody. Wbrew pozorom bardzo często mylimy uczucie pragnienia z głodem. Taki stan może być spowodowany tym, że za oba odczucia odpowiadają te same struktury w mózgu.
  4. Wysypiaj się. Jeżeli uważasz, że sen jest potrzebny tylko dzieciom, to jesteś w dużym błędzie. hormon wzrostu jest wydzielany do ok. 50 roku  życia, a wpływa on na redukcję nadmiaru tłuszczu i stymuluje rozwój masy mięśniowej. Spanie trwające co najmniej 6 -7 godzin może uchronić przed spadkiem odporności organizmu czy zapobieganiu przejadania się.
  5. Relaksuj się. Nadmiar stresu niszczy organizm. Sięganie po czekoladki czy po kolejny kieliszek wina, tylko wpędza w uzależnienia. Natomiast uprawianie sportu, regularne spacery, ćwiczenia ruchowe czy trening uważności, nie tylko odrywa myśli od natłoku zadań czy problemów, ale również korzystnie wpływa na stan zdrowia.