Jeśli już wiesz, że diety cud nie działają, a zamiast przyspieszyć, twój metabolizm drastycznie zwolnił i kilogramy wracają ze zdwojoną siłą – czas włączyć do diety produkty, które pomagają spalać tłuszcz i przyspieszyć metabolizm.

Kawa

Kofeina zawarta w kawie działa pobudzająco i rozszerza naczynia krwionośne. Dzięki temu, krew lepiej dociera do tkanek i metabolizm komórek przyśpiesza, spalając więcej energii, a co za tym idzie, tkanki tłuszczowej. Kofeina działa również hamująco na apetyt, dzięki czemu koneserzy małej czarnej zjadają mniej. Kofeina stosowana jest przed aktywnością fizyczną jako środek odchudzająco-stymulujący – badania wskazują, że osoby spożywające kofeinę przed wysiłkiem spalają więcej tłuszczu i mają większą motywację do prowadzenia aktywności. Pamiętajcie, żeby nie psuć efektu, słodząc kawę.

Herbata

Herbata, szczególnie zielona i czerwona, wspomaga odchudzanie. Antyoksydanty zawarte w liściach herbaty (epigalokatechiny) podkręcają metabolizm i zwiększają termogenezę, dzięki czemu spalamy więcej kalorii, a teina i inne pochodne kofeiny hamują łaknienie. W przeciwieństwie do kawy, nie podnosi tak silnie ciśnienia, wiec można pić kilka filiżanek dziennie, najlepiej przed każdym posiłkiem. Wpłynie to także pozytywnie na stężenie cholesterolu i zmniejszy ryzyko choroby sercowo-naczyniowej.

kawa i herbata

Ananas

Zawarty w ananasach enzym białkowy bromelina, często pojawia się wśród suplementów sportowców. Ułatwia on trawienie białka, zwiększając jego przyswajalność. Białko jest bardzo specyficznym składnikiem pokarmowym, ponieważ do rozłożenia skomplikowanej struktury białek organizm zużywa więcej energii niż do strawienia tłuszczy czy węglowodanów. Dlatego warto jeść ananasa jako dodatek do posiłku bogatego w białko. Kurczak z ananasem w sosie orientalnym brzmi pysznie! Bromelina stymuluje także metabolizm przez poprawę krążenia i detoksykację organizmu. Ma również działanie przeciwzapalne. Jeden owoc a tyle pozytywnych właściwości!

Papryczki chili

Substancja aktywna ostrych papryczek to kapsaicyna, która często jest dodawana do preparatów odchudzających. Każdy, kto choć raz przesadził z ostrością potrawy, wie, że działają one silnie rozgrzewająco. Wzrost termogenezy sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Śmiało syp szczyptę chili do każdej potrawy. Na poranne podkręcenie metabolizmu wypij wodę z cytryną i szczyptą chili oraz kurkumy.

ananas-chili

Łosoś

Mimo że jest tłustą rybą, zawiera mniej kalorii niż mięso, a dodatkowo dostarcza cennych kwasów omega-3. Spożywanie nienasyconych kwasów tłuszczowych zmniejsza stan zapalny, obniża poziom cholesterolu i pomaga regulować gospodarkę hormonalną. Najczęściej właśnie wahania hormonalne, spowodowane często dietą niskotłuszczową, niskowęglowodanową lub ubogokaloryczną, utrudniają skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej.

Twaróg chudy

Jest źródłem białka o najmniejszej zawartości tłuszczu. 100 g to tylko ok. 85 kcal i aż 17 g białka. Jest sycący, a dostarczone kalorie organizm spożytkuje w większości od razu na trawienie. O ile diety typowo wysokobiałkowe po pewnym czasie odbiją się spowolnieniem metabolizmu, o tyle spożywanie od czasu do czasu wysokobiałkowej przekąski, może wspomóc odchudzanie.

losos-nadziewany1
Orzechy brazylijskie

Są najlepszym źródłem selenu – pierwiastka, którego niedobór często występuje w diecie. By pokryć dzienne zapotrzebowanie na selen, wystarcza jeden orzech dziennie! Co ma selen do spalania tkanki tłuszczowej? Selen, zaraz po jodzie, jest najlepszym sprzymierzeńcem tarczycy – poprawia jej funkcjonowanie i produkcję hormonów, a sprawna tarczyca to szybki metabolizm!

orzechy-brazylijskie-właściwości1

Cynamon

Cynamon wspomaga metabolizm węglowodanów, dzięki czemu stabilizuje poziom insuliny. Hamuje napady głodu i zmniejsza ilość odkładanej tkanki tłuszczowej, szczególnie w okolicy pasa. Wydobywa naturalną słodycz potraw, więc łatwiej jest ograniczyć spożywane słodycze i podjadanie między posiłkami.

Cinnamon in closeup