Istnieje duża grupa osób, która chciałaby zrezygnować z mięsa jednak z wielu powodów tego nie robi. Zazwyczaj ludzie niepokoją się o to, jak zapewnić organizmowi wystarczającą ilość białka.

sources_of_protein_beans_600x450

Poniżej przedstawiamy 8 produktów, które mogą zastąpić nam mięso w codziennym jadłospisie.

1) Soczewica – Jest bogata  w łatwo przyswajalne białko (ok. 30%). Zawartość tłuszczu w nasionach waha się od 1 do 2%, a węglowodany stanowią ok 60%. Zawiera witaminy, m.in z grupy B, substancje mineralne: potas, magnez, fosfor, wapń oraz błonnik. Soczewice mają łagodny smak, ale odpowiednio przyrządzone zyskują smak zbliżony do mięsa.

2) Fasola – Zawiera ok. 22% białka, czyli więcej aniżeli mięso, które ma go ok. 12-13%. Białko to  ma działanie zasadotwórcze, dzięki czemu wspierana jest równowaga zasadowo-kwasowa w organizmie. Jest doskonałym źródłem minerałów, takich jak: potas, wapń, fosfor oraz m.in witamin z grupy B.  Fasole to także skarbnica błonnika, który oczyszcza organizm oraz wspiera naturalną florę fizjologiczną jelit, a jednocześnie chroni organizm przed zachorowaniem na raka jelita grubego.

3) Soja – Jest szczególnie powszechnie używana w diecie wegetariańskiej jako źródło białka. Zawiera wiele aminokwasów, w tym już omawianą lizynę. Najbardziej powszechnym produktem uzyskiwanym z soi jest tofu – sojowy twarożek, który wywodzi się z kuchni chińskiej. Produkt obfituje w wartościowe białko, nienasycone kwasy tłuszczowe, minerały i witaminy: sole żelaza, fosforu, potasu, sodu, witamin z grupy B, choliny i witaminy E.

4) Migdały – To nie tylko źródło łatwo przyswajalnego białka, ale również innych substancji odżywczych. Migdały zawierają 12 % białka, są doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wspierają układ nerwowy, odpornościowy. Z migdałów dostarczamy naszemu organizmowi  witamin: E, z grupy B i minerałów jak mangan, magnez, miedź, wapń.

5) Sezam – Wartość odżywcza ziarna sezamu jest bardzo wysoka. Zawartość białka jest porównywalna do białka kurzego. Dodatkowo to doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, różnych aminokwasów oraz substancji mineralnych, takich jak: wapń, fosfor, potas, magnez.

6) Komosa ryżowa – Ziarno komosy to źródło: pełnowartościowego białka oraz soli mineralnych: wapnia, fosforu, potasu i  żelaza, magnezu i witamin z grupy B. Jest produktem bezglutenowym oraz ma niski indeks glikemiczny.

7) Amarantus – Jest produktem bezglutenowym i jednym z najzdrowszych zbóż na świecie. Ma wysoką zawartość białka, które przewyższa wartością biologiczną białka mleka.

8) Wodorosty – Zawierają ok. 70 proc. pełnowartościowego białka, dużo wapnia, żelaza, potasu, siarki, jodu. To również naturalne źródło bardzo dobrze przyswajalnego żelaza. Zawierają ponadto witaminy z grupy B, beta-karoten, witaminę C oraz K i E. Znakomicie oczyszczają organizm, wspomagają odporność, pracę serca, obniżają ciśnienie i poziom cholesterolu. Dzięki zawartości jodu, są naturalnym środkiem stosowanym przy niedoczynności tarczycy.

Źródło: http://dziecisawazne.pl/9-produktow-ktorymi-mozesz-zastapic-mieso-w-diecie/