Pisaliśmy niedawno o tym, jak ważne jest drugie śniadanie dla dziecka i jak powinno być skomponowane. Jednak dorośli również potrzebują energii i składników odżywczych podczas ciężkiego dnia pracy. Nawet praca siedząca wiąże się z wysiłkiem (umysłowym w tym wypadku), nie należy więc zapominać o prawidłowym odżywianiu, a wielu z nas niestety tak robi. Jakże często wypijamy w pracy kilka a nawet kilkanaście filiżanek kawy dziennie, głód usiłujemy zaspokoić batonem, ciastkiem, słodkim rogalikiem albo gnamy do fast food’a, gdzie w tempie astronomicznym wchłaniamy burgery, frytki i zapijamy gazowanym słodkim napojem. Można, a wręcz trzeba inaczej!!!

Oto kilka rad dla zapracowanego rodaka:

– poświęć kilkanaście minut wieczorem na przygotowanie drugiego śniadania do pracy (jeśli lubisz pospać, to szanse, że wstaniesz rano wcześniej, żeby to zrobić, są znikome), pełnego składników odżywczych (patrz: wpis o drugich śniadaniach dla dzieci); możesz zjeść to samo, co wyszykujesz dla swojego dziecka – nic Ci się przecież nie stanie :) dbaj, by posiłki były urozmaicone,

– jedz w pracy minimum dwa posiłki, o regularnych porach, najlepiej w odstępie 3-4 godzinnym,

– kawę i gazowane napoje zastąp zieloną herbatą (też pobudza), herbatkami ziołowymi, wodą, sokami owocowymi i warzywnymi i pamiętaj – trzeba pić (wypij w pracy min. 1l płynów),

– zrób sobie przerwę na posiłek (zgodnie z kodeksem pracy przysługuje Ci, więc nie musisz mieć wyrzutów sumienia) tak, by czas na jedzenie był czasem wyłącznie na jedzenie – pozwoli to przewodowi pokarmowego lepiej strawić pożywienie i wykorzystać dostarczane z nim składniki odżywcze.