DIETA 1000 KALORII

Jest jedną z najbardziej znanych i najczęściej stosowanych diet, przy czym wymaga silnej woli, szczególnie na początku stosowania. Trwa przeważnie miesiąc i jest polecana przez wielu specjalistów jako skuteczny i szybki sposób utraty zbędnych kilogramów, przy założeniu niedużej aktywności fizycznej.

Dieta zaleca ograniczenie najbardziej kalorycznych pokarmów, przy jednoczesnym zachowaniu potrzebnych składników odżywczych, takich jak witaminy, białko i węglowodany. Opiera się na prostej zasadzie, że zmniejszenie dostarczanych kalorii, w stosunku do potrzeb naszego organizmu, nieuchronnie spowoduje schudnięcie.

Menu oparte jest na chudym mięsie, rybach, owocach, warzywach, chudych produktach mlecznych, produktach zbożowych z pełnego ziarna.

Przykładowe menu

PONIEDZIAŁEK
I śniadanie: Sałatka z pomidorów, papryki i białego sera z bazylią
II śniadanie : Zupa krem z zielonego groszku
Obiad : Piersi z kurczaka z czerwoną papryką i tymiankiem podane z warzywami na parze i kaszą pęczak
Podwieczorek : Ciasto czekoladowe
Kolacja : Sałatka z zielonej soczewicy i warzyw podana z pieczywem żytnim

WTOREK
I śniadanie: Mix płatków śniadaniowych z frużeliną wiśniową i jogurtem naturalnym
II śniadanie : Twarożek „wiosenny” podany z chrupkim pieczywem
Obiad : Ryba w sosie słodko-kwaśnym z warzywa na parze i ryżem naturalnym brązowym
Podwieczorek : Pianka czekoladowa z rodzynkami
Kolacja : Tort szpinakowy z pomidorami

ŚRODA
I śniadanie: Szynka dojrzewająca z musem chrzanowym
II śniadanie : Zupa kalafiorowa
Obiad : Jambalaya z kurczakiem
Podwieczorek : Koktajl z pomarańczy
Kolacja : Tortilla po meksykańsku z kolorową fasolą i papryką

CZWARTEK
I śniadanie: Grzanki pełnoziarniste z pieczarkami i oregano
II śniadanie : Serek wiejski z miodem i rodzynkami
Obiad : Mięso z udek kurczaka duszone z estragonem podane z warzywami na parze i kaszą kuskus
Podwieczorek : Owoce z gorzką czekoladą
Kolacja : Mus z tuńczyka z kaparami i oliwkami podany z chrupkim pieczywem

PIĄTEK
I śniadanie: Mleczny ryż z sosem truskawkowym
II śniadanie : Sałatka z pierożków tortellini z bazylią i pesto
Obiad : Ryba pieczona z cukinią i pomidorami podana z fasolką szparagową i ryżem
Podwieczorek : Galaretka z malinami
Kolacja : Roladki z omleta z makrelą i papryką podane z sucharkami pełnoziarnistymi

SOBOTA
I śniadanie: Kanapka z domowym pasztetem i świeżą papryką
II śniadanie : Zupa z dyni z imbirem i pomarańczami
Obiad : Makaron pełnoziarnisty w sosie bolońskim, z papryką i pomidorami
Podwieczorek : Jabłko pieczone z orzechami i żurawiną
Kolacja : Quiche ze szpinakiem i kurczakiem

NIEDZIELA
I śniadanie: Sałatka jajeczna z kukurydzą i papryką podana z grzanką razową
II śniadanie : Koktajl tropikalny
Obiad : Gulasz marokański z mięsem ciecierzycą i duszonymi warzywami podany z ryż białym i dzikim
Podwieczorek : Deser bananowo – truskawkowy
Kolacja : Kurczak wędzony z sałatką jarzynową