DIETA 1500 KALORII

Dieta 1500 kalorii jest dietą odchudzającą dla większości osób planujących redukcję masy ciała, może być stosowana przez dłuższy okres czasu. Jest odpowiednio zbilansowana pod względem zawartości składników odżywczych.

Podobnie, jak dieta 1000 kcal, jest to dieta niskocholesterolowa i o podwyższonej zawartości białka. Stosowana w połączeniu z aktywnością fizyczną pozwala na stopniową redukcję masy ciała i utrzymanie efektów na dłużej.

Menu, tak jak w diecie 1000 kcal, skomponowane jest głównie z produktów mlecznych, zbożowych z pełnego ziarna, chudego mięsa, dużej ilości warzyw i owoców. Wyeliminowane są produkty smażone, tłuste i zawierające dużo cukrów prostych.

Przykładowe menu

PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: Roladki z polędwicy sopockiej faszerowane pastą twarogową
II Śniadanie: Koktajl truskawkowy z otrębami
Obiad: Gulasz wołowy po węgiersku z papryką podany z pieczonymi placuszkami warzywnymi
Podwieczorek: Sałatka owocowa z płatkami jęczmiennymi
Kolacja: Zapiekanka brokułowo-kalafiorowa z kurczakiem

WTOREK
Śniadanie: Pasta jajeczna ze szczypiorkiem i sezamem podana z pomidorkami koktajlowymi i pieczywem
II Śniadanie: Plastry łososia wędzonego, z pieczywem chrupkim, sałatą i dodatkiem cytryny
Obiad: Pieczony filet z kurczaka z pesto bazyliowym podany z ziemniakami, warzywami z pary i cząstkami ogórka
Podwieczorek: Banany w polewie czekoladowej posypane płatkami migdałowymi
Kolacja: Barszcz ukraiński z dodatkiem wołowiny

ŚRODA
Śniadanie: Omlet z suszonymi i świeżymi pomidorami podany z mini grahamką
II Śniadanie: Jogurt z cząstkami moreli I pestkami słonecznika
Obiad: Pieczony filet z indyka w sosie myśliwskim z kaszą jęczmienną i buraczkami
Podwieczorek: Mus gruszkowy z suszoną żurawiną
Kolacja: Sałatka caprese

CZWARTEK
Śniadanie: Wędzony ser żółty z mini sałatką z kolorowej papryki, ogórka i patisonów z pieczywem
II Śniadanie: Placuszki szpinakowe
Obiad: Pełnoziarniste spaghetti a la carbonara podane z marchewką i brukselką
Podwieczorek: Sałatka grejfrutowa z prażonymi migdałami
Kolacja: Hummus podany ze świeżymi warzywami i kurczakiem

PIĄTEK
Śniadanie: Roladki żółtego sera z pastą pomidorowo – bakłażanową
II Śniadanie: Jogurt migdałowy z suszoną śliwką
Obiad: Ryba w sosie słodko-kwaśnym, warzywa na parze, ryż naturalny brązowy
Podwieczorek: Cząstki melona
Kolacja: Sałatka grecka

SOBOTA
Śniadanie: Kanapeczka razowa z pastą tuńczykową i rzodkiewką
II Śniadanie: Serek wiejski z mixem warzyw
Obiad: Makaron ryżowy z wieprzowiną, warzywami i sosem słodko – kwaśnym
Podwieczorek: Cząstki mandarynek z miksem orzechów
Kolacja: Warzywa duszone w pomidorach

NIEDZIELA
Śniadanie: Kruche babeczki z kremowym serkiem i warzywami
II Śniadanie: Sałatka z tuńczyka z kiszonym ogórkiem i selerem naciowym
Obiad: Filet z kurczaka z dipem z chilli z kaszą gryczaną i surówką z kapusty pekińskiej
Podwieczorek: Dietetyczna babeczka czekoladowa
Kolacja: Sałatka brokułowo – kalafiorowa