DIETA 2000 KALORII

Zbilansowana dieta, pozwalająca zaspokoić wszystkie potrzeby organizmu. To idealna propozycja dla osób, dla których odchudzanie nie jest głównym celem, a które pragną zacząć zdrowo się odżywiać i zmienić nawyki żywieniowe bez poświęcania wolnego czasu na zakupy i przygotowywanie posiłków.

Dieta przeznaczona jest również dla mężczyzn średnio aktywnych fizycznie oraz jako zakończenie diety 1500 kcal.
Menu, tak jak w diecie 1000 i 1500 kcal, skomponowane jest z produktów mlecznych, zbożowych z pełnego ziarna, chudego mięsa, ryb, dużej ilości warzyw i owoców.

Przykładowe menu

PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: Roladki z polędwicy sopockiej faszerowane pastą twarogową, pieczywo żytnie
II Śniadanie: Koktajl truskawkowy z otrębami
Obiad: Gulasz wołowy po węgiersku z papryką podany z pieczonymi placuszkami warzywnymi
Podwieczorek: Sałatka owocowa z płatkami jęczmiennymi
Kolacja: Zapiekanka brokułowo-kalafiorowa z kurczakiem

WTOREK
Śniadanie: Pasta jajeczna ze szczypiorkiem i sezamem podana z pomidorkami koktajlowymi i pieczywem razowym z soją i słonecznikiem
II Śniadanie: Plastry łososia wędzonego, z pieczywem chrupkim, sałatą i dodatkiem cytryny
Obiad: Pieczony filet z kurczaka z pesto bazyliowym podany z ziemniakami, warzywami z pary i cząstkami ogórka
Podwieczorek: Banany w polewie czekoladowej posypane płatkami migdałowymi
Kolacja: Barszcz ukraiński z dodatkiem wołowiny

ŚRODA
Śniadanie: Omlet z suszonymi i świeżymi pomidorami podany z mini grahamką
II Śniadanie: Jogurt z cząstkami moreli, pestkami słonecznika; owoc
Obiad: Pieczony filet z indyka w sosie myśliwskim z kaszą jęczmienną i buraczkami
Podwieczorek: Mus gruszkowy z suszoną żurawiną i biszkoptami
Kolacja: Sałatka caprese

CZWARTEK
Śniadanie: Wędzony ser żółty z mini sałatką z kolorowej papryki, ogórka i patisonów z pieczywem pumpernikiel
II Śniadanie: Placuszki szpinakowe
Obiad: Pełnoziarniste spaghetti a la carbonara podane z marchewką i brukselką
Podwieczorek: Sałatka grejpfrutowa z prażonymi migdałami
Kolacja: Hummus podany ze świeżymi warzywami i kurczakiem

PIĄTEK
Śniadanie: Roladki żółtego sera z pastą pomidorowo – bakłażanową, przekąski warzywne
II Śniadanie: Jogurt migdałowy z suszonymi owocami
Obiad: Ryba w sosie słodko-kwaśnym, warzywa na parze, ryż naturalny brązowy
Podwieczorek: Cząstki melona, baton zbożowy
Kolacja: Sałatka grecka z grzanką czosnkową

SOBOTA
Śniadanie: Kanapeczki razowe z pastą tuńczykową i rzodkiewkami
II Śniadanie: Serek wiejski z mixem warzyw
Obiad: Makaron ryżowy z wieprzowiną, warzywami i sosem słodko – kwaśnym
Podwieczorek: Cząstki mandarynek z miksem bakalii
Kolacja: Warzywa duszone w pomidorach z serem feta

NIEDZIELA
Śniadanie: Kruche babeczki z kremowym serkiem i warzywami
II Śniadanie: Sałatka z tuńczyka z kiszonym ogórkiem i selerem naciowym
Obiad: Filet z kurczaka z dipem z chilli z kaszą gryczaną i surówką z kapusty pekińskiej
Podwieczorek: Dietetyczne babeczki czekoladowe
Kolacja: Sałatka brokułowo – kalafiorowa