ceraJeśli marzy nam się nieskazitelna cera, nie wystarczą regularne wizyty w gabinecie odnowy biologicznej i profesjonalne kosmetyki. Równie ważna dla ładnej skóra jest dieta. Poniżej wykaz składników i produktów, które warto wprowadzić do menu oraz których należy unikać, jeśli cera ma być promienna, czysta i młoda przez lata.

 

I Co jeść i pić?

 

Sprzymierzeńcami w walce o ładną skórę są przede wszystkim związki o charakterze przeciwutleniaczy i woda. W związku z tym zadbajmy, aby w menu znalazły się w sporych ilościach pomidory, będące źródłem likopenu, który ma właściwości antyoksydacyjne oraz chroni przed promieniowaniem UV, mogącym powodować przebarwienia i zmiany rakotwórcze.

Przeciwutleniaczem ważnym dla cery jest również beta-karoten, obecny m.in. w marchwi, brzoskwiniach i mango. Ponadto związek ten opóźnia procesy starzenia, wyrównuje koloryt i pomaga redukować zaczerwienia.

Kolejnym antyoksydantem o dobroczynnym oddziaływaniu na skórę jest witamina C, występująca np. w kiwi, truskawkach, czy natce pietruszki. Kwas askorbinowy wzmacnia skórę i naczynia krwionośne oraz pomaga dłużej zachować młodość. Witamina C uczestniczy również w syntezie kolagenu, który odpowiada za jędrność i odpowiednią gęstość skóry.

 

Dbając o ładną cerę pamiętajmy też o nawodnieniu „od wewnątrz” – w tym celu wypijajmy 3 litry wody dziennie.

 

II Czego unikać?

 

Jeśli na sercu leży nam dobro naszej skóry i zachowanie jej młodego wyglądu przez lata zapomnijmy o używkach. Zarówno nikotyna, obecna w dymie papierosowym, jak i kofeina, występująca w kawie, nadają skórze szarawy odcień, potęgujący wrażenia zmęczenia. Papierosy należy więc jak najszybciej odstawić, a kawę zastąpić zieloną herbatą, która również pobudza, a przy tym jest skarbnicą przeciwutleniaczy i minerałów.