Karmienie piersią to jedyny prawidłowy sposób odżywiania małych dzieci, zapewniający im prawidłowy rozwój. Mleko matki zawiera optymalne ilości białka, węglowodanów, tłuszczów, składników mineralnych i witamin. Aby zapewnić dziecku „dobrej jakości” mleko należy pamiętać o dobrze zbilansowanej, urozmaiconej, bogatej w płyny diecie.  Jeżeli dziecko nie ma dolegliwości (alergie), nie ma potrzeby eliminacji z diety żadnych produktów.

Produkty wskazane w diecie:

  • Mięso (drób, cielęcina) gotowane.
  • Jogurty i kefiry naturalne.
  • Buraczki gotowane.
  • Owoce bezpestkowe.
  • Jabłka gotowane lub pieczone.
  • Woda mineralna niegazowana.
  • Naturalne soki przecierane.
  • Warzywa
  • Kasze, ryż, makaron, pieczywo pełnoziarniste.
  • Jajka kurze.
  • Wędliny drobiowe nie wędzone.
  • Tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno).

Produkty niewskazane w diecie:

  • Tłuste wędliny, mięsa, sery, potrawy smażone.
  • Nowalijki, groch, fasola, kapusta, czosnek, kalafior, rzodkiewka, cebula, grzyby.
  • Ostre przyprawy.
  • Owoce cytrusowe, truskawki, czarna porzeczka, gruszki, kwaśne owoce.
  • Kakao, czekolada, orzechy.
  • Mleko.
  • Produkty nieświeże, niskiej jakości, konserwowane i sztucznie barwione, z dużą zawartością soli i cukru.
  • Ocet.
  • Słodycze.
  • Konserwy.
  • Kawa, Cola, mocna herbata, alkohol.

 

z14869166Q,Im-dziecko-starsze--tym-lepiej-toleruje-nowe-sklad