DIETA MONTIGNACA

Oparta jest na doborze składników odżywczych ze względu na ich budowę fizykochemiczną, zdolność do powstrzymania organizmu przed odkładaniem oraz wpływ na układ krążenia i poziom cukru we krwi. Prowadzi do zmiany nawyków żywieniowych, gdyż jest zrównoważona, urozmaicona i zgodna z zasadami zdrowego odżywiania.

Dieta Montignaca polecana jest osobom odchudzającym się, borykającym się z problemami z układem krążenia oraz zbyt wysokim poziomem cukru we krwi (cukrzyca typu II).

Składniki zalecane w tej diecie: węglowodany o niskim indeksie glikemicznym (50 i mniej), tłuszcze wielonienasycone omega 3 i kwasy tłuszczowe jednonienasycone, pełnowartościowe białko nie powodujące hiperinsulinizmu.

Składniki zabronione: węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, tłuszcze nasycone, białko słabej jakości.

PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: pieczywo pełnoziarniste podane z pasztetem sojowym i przekąskami warzywnymi
Drugie śniadanie: Koktajl owocowy na chudym mleku
Obiad: Kurczak egzotyczny podany z ryżem basmatti i duszonymi warzywami
Podwieczorek: Marchew tarta z jabłkiem i sokiem z cytryny
Kolacja: Sałatka z grillowaną cukinią i serem feta

WTOREK:
Śniadanie: roladki z chudej szynki wieprzowej zawijane z dipem twarogowo-chrzanowym podane z ogórkiem zielonym i chrupkim pieczywem żytnim
Drugie śniadanie: chłodnik grecki
Obiad: Polędwica wieprzowa podana na świeżych liściach szpinaku z hummusem i modrą kapustą
Podwieczorek: Mus gruszkowy z suszonymi owocami
Kolacja: Zupa krem z brokułów

ŚRODA:
Śniadanie: chudy twarożek z prawdziwą wanilią podany z sałatką owocową
Drugie śniadanie: cząstki grejpfruta
Obiad: kurczak po meksykańsku podany z kuskusem i sałatką z papryki
Podwieczorek: ciasteczka razowe z ziarnami soi
Kolacja: Kanapka z pełnoziarnistego pieczywa z pastą z łososia i warzywami

CZWARTEK:
Śniadanie: kasza jaglana z suszonymi śliwkami, miodem i przyprawami korzennymi
Drugie śniadanie: witaminowa surówka z prażonymi pestkami słonecznika
Obiad: szaszłyk wołowy w sosie orzechowym podany z fasolką szparagową
Podwieczorek: pieczone jabłko z nadzieniem z aksamitnego serka
Kolacja: sałatka caprese podana z chrupkim pieczywem żytnim

PIĄTEK:
Śniadanie: sałatka szefa
Drugie śniadanie: twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem podany z razowym pieczywem
Obiad: dorsz zapiekany z porami podany z kaszą owsianą i surówką z buraczków
Podwieczorek: sałatka owocowa z płatkami migdałowymi
Kolacja: grillowane warzywa z serem feta w ziołowej zalewie

SOBOTA:
Śniadanie: omlet z pieczarkami
Drugie śniadanie: koktajl egzotyczny
Obiad: pieczony kurczak podany ze szpinakiem z czosnkiem i surówką ze świeżej marchwi i selera
Podwieczorek: chipsy owocowe
Kolacja: schab pieczony podany z sałatką z ogórka kiszonego i dipem musztardowym

NIEDZIELA:
Śniadanie: owsianka z żurawiną
Drugie śniadanie: zupa krem z selera
Obiad: spaghetti pełnoziarniste z sosem ze świeżych pomidorów, aromatycznych ziół i mięsa drobiowego podane z zieloną sałatką
Podwieczorek: pomarańcze z żurawiną podane z prażonymi pestkami dyni i słonecznika
Kolacja: sałatka z jajkiem, liśćmi szpinaku i pomidorkami cherry