depresjaNowy rok – nowe możliwości, ale też nowe problemy i wyzwania. Czasem pewnie będzie tego aż za dużo, a uczucie przytłoczenia i nieporadności bardzo często prowadzi do depresji. W Nowym 2014 Roku depresji i złemu nastrojowi mówimy zdecydowanie nie! Oto kilka produktów, których wprowadzenie do diety wspomoże mózg i zapobiegnie wahaniom nastroju:

  1. Czerwone wino – badania naukowe dowodzą, że niektóre przeciwutleniacze obecne w czerwonym winie mają wpływ na zmniejszenie ryzyka rozwoju depresji (o ponad 30% u osób, które wypijają 1 lampkę dziennie). To jednak profilaktyka,
    a nie leczenie. Jeśli depresja już jest, nie sięgajcie po alkohol, nawet po czerwone wino.
  2. Ryby – składniki tłuszczu rybiego obniżają podatność na depresję i skutecznie poprawiają nastrój.
  3. Orzechy włoskie – bogactwo kwasów omega – 3, istotnie wpływających na funkcjonowanie układu nerwowego.
  4. Zielone warzywa – szparagi, brokuły, szpinak, fasola, sałata to wszystko źródła kwasu foliowego, którego spadek w organizmie powoduje większą skłonność do depresji. Ponadto zawierają też witaminy z grupy B, które wspomagają pracę układu nerwowego.
  5. Lawenda – jej smak i zapach redukują napięcie nerwowe. Można pić syrop lawendowy rozrobiony w wodzie. Zapach lawendy poprawia też jakość snu, a wyspany człowiek jest zdecydowanie mniej podatny na deprechę.
  6. Rozmaryn – olejek z tej rośliny zwiększa poznawcze możliwości mózgu. Warto dodać do nawilżacza powietrza w biurze, pracowni lub pokoju dziecka.
  7. Mięta – redukuje senność, więc zamiast popołudniowej kawy – herbata miętowa i do pracy :)