DIETA WEGETARIAŃSKA 1000 KALORII

Dieta odchudzająca, zakładająca szybką i bezpieczną redukcję masy ciała. Jest dość restrykcyjna, więc nie poleca się podczas jej stosowania włączania intensywnych ćwiczeń. Wyklucza spożywanie jakichkolwiek posiłków pochodzenia mięsnego. Ryby wyłączane są z diety na życzenie Klienta.

Aminokwasów niezbędnych do funkcjonowania organizmu dostarczają jaja, chude mleko i przetwory mleczne, a także produkty pochodzenia roślinnego, jak ciecierzyca, soja czy soczewica.
Dieta ta jest szczególnie bogata w warzywa i owoce, zawierające błonnik pokarmowy, który poprawia przemianę materii i ułatwia odchudzanie. Ponadto jest prawdziwą bombą witaminowo – mineralną.

Przykładowe menu

PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: Kasza jaglana z jabłkiem
II Śniadanie: Koktajl truskawkowy z otrębami
Obiad: Papryka faszerowana wegetariańskim farszem
Podwieczorek: Sałatka owocowa z płatkami jęczmiennymi
Kolacja: Zapiekanka brokułowo-kalafiorowa

WTOREK
Śniadanie: Pasta jajeczna ze szczypiorkiem i sezamem podana z pomidorkami koktajlowymi
i pieczywem
II Śniadanie: Plastry łososia wędzonego z pieczywem chrupkim, sałatą i dodatkiem cytryny
Obiad: Pieczony filet z miruny z bazyliowym pesto podany z ziemniakami, warzywami z pary
i cząstkami ogórka
Podwieczorek: Banany w polewie czekoladowej posypane płatkami migdałowymi
Kolacja: Barszcz ukraiński na bulionie warzywnym

ŚRODA
Śniadanie: Omlet z suszonymi i świeżymi pomidorami podany z mini grahamką
II Śniadanie: Jogurt z cząstkami moreli i pestkami słonecznika
Obiad: Makaron pełnoziarnisty z tuńczykiem i pesto podany z sałatką z pomidorów z serem feta
Podwieczorek: Mus gruszkowy z suszoną żurawiną
Kolacja: Sałatka caprese

CZWARTEK
Śniadanie: Wędzony ser żółty z mini sałatką z kolorowej papryki, ogórka i patisonów oraz pieczywem
II Śniadanie: Placuszki szpinakowe
Obiad: Kaszotto z selerem naciowym, marchwią i pomidorami
Podwieczorek: Sałatka grejfrutowa z prażonymi migdałami
Kolacja: Pełnoziarnista kanapka z hummusem i świeżymi warzywami

PIĄTEK
Śniadanie: Roladki żółtego sera z pastą pomidorowo – bakłażanową
II Śniadanie: Jogurt migdałowy z suszoną śliwką
Obiad: Dorsz w sosie słodko-kwaśnym podany z warzywami na parze i brązowym ryżem
Podwieczorek: Cząstki melona
Kolacja: Sałatka grecka

SOBOTA
Śniadanie: Kanapeczka razowa z pastą tuńczykową i rzodkiewką
II Śniadanie: Serek wiejski z mixem warzyw
Obiad: Azjatycka potrawka z tofu, warzyw i makaronu ryżowego
Podwieczorek: Dietetyczna babeczka czekoladowa
Kolacja: Warzywa duszone w pomidorach

NIEDZIELA
Śniadanie: Kruche babeczki z kremowym serkiem i warzywami
II Śniadanie: Sałatka z tuńczyka z kiszonym ogórkiem i selerem naciowym
Obiad: Pełnoziarniste spaghetti z sosem pomidorowym podane z brukselką
Podwieczorek: Cząstki mandarynek podane z miksem orzechów
Kolacja: Zupa krem z marchwi z naleśnikowym makaronem szpinakowym