DIETA WEGETARIAŃSKA 1500 KALORII

Dieta odchudzająca, przeznaczona dla większości osób, pragnących zgubić nieco kilogramów. W połączeniu z umiarkowaną aktywnością fizyczną pozwala stopniowo redukować masę ciała i utrzymać efekty na dłużej.

Jako dieta wegetariańska wyklucza spożywanie jakichkolwiek posiłków pochodzenia mięsnego. Ryby wyłączane są z diety na życzenie Klienta. Źródłami białka są jaja, chude mleko i przetwory mleczne, a także produkty pochodzenia roślinnego, jak ciecierzyca, soja czy soczewica.

Znaczna ilość warzyw i owoców, zawierających błonnik pokarmowy, wpływa na przyspieszenie przemiany materii i uzyskanie lepszych efektów w odchudzaniu. Może być stosowana przez dłuższy czas.

Przykładowe menu

PONIEDZIAŁEK
Śniadanie: Kanapka z pasztetem z soczewicy, sałatka z pora
II Śniadanie: Twaróg z miodem
Obiad: Grillowane warzywa z serem feta podane z ryżem
Podwieczorek: Pieczona gruszka nadziewana serkiem waniliowym z posypką z kakao
Kolacja: Sałatka z makaronem, szpinakiem i suszonymi pomidorami

WTOREK
Śniadanie: Musli z kefirem, mandarynką i rodzynkami
II Śniadanie: Roladki z żółtego sera nadziewane pastą paprykową podane z zielonym ogórkiem i chrupkim pieczywem
Obiad: Filet z morszczuka podany z ziemniakiem pieczonym z rozmarynem i surówką z marchwi
Podwieczorek: Koktajl gruszkowo – bananowy z siemieniem lnianym
Kolacja: Zupa krem z cukinii z mlekiem kokosowym i grzankami razowymi

ŚRODA
Śniadanie: Pumpernikiel z serem żółtym, sałatą i pomidorem, sałatka szwedzka
II Śniadanie: Cząstki jajka w sosie jogurtowo – szczypiorkowym z pomidorem i rukolą
Obiad: Krokiety z pieczarkami podane z surówką z buraczków
Podwieczorek: Deser jogurtowy z musem truskawkowym
Kolacja: Surówka z cykorii, pomidora i rzodkiewki podana z pieczywem i chudym twarogiem

CZWARTEK
Śniadanie: Serek wiejski z jabłkiem, rodzynkami i cynamonem podany z waflami ryżowymi
II Śniadanie: Koktajl z buraków, marchwi i jabłek
Obiad: Pełnoziarniste placuszki ze szpinakiem podane z dipem czosnkowo – jogurtowym i sałatką wielowarzywną
Podwieczorek: Deser z kaszy manny z sosem z pomarańczy
Kolacja: Sałatka z łososiem

PIĄTEK
Śniadanie: Sałatka pieczarkowa podana z chlebem pełnoziarnistym
II Śniadanie: Mleczny koktajl miodowy
Obiad: Makron pełnoziarnisty z tuńczykiem i pesto podany z sałatką z pomidorów z fetą
Podwieczorek: Cząstki mandarynek z mixem orzechów i płatkami gorzkiej czekolady
Kolacja: Zupa krem z marchwi z naleśnikowym makaronem szpinakowym

SOBOTA
Śniadanie: Zielony omlet podany z pomidorkami cherry
II Śniadanie: Jogurt naturalny z musem z owoców cytrusowych i płatkami owsianymi
Obiad: Kotlety sojowe w sosie pomidorowym podane z brokułami gotowanymi na parze
Podwieczorek: Grillowany ananas z konfiturą z żurawiny
Kolacja: Zapiekane pory podane z wędzonym łososiem i sałatką z papryki

NIEDZIELA
Śniadanie: Kasza manna na mleku z truskawkami i płatkami migdałów
II Śniadanie: Sałatka z marchewki i kiwi, maślanka
Obiad: Makaron pełnoziarnisty z tuńczykiem i sosem putanesca podany z zieloną fasolką
Podwieczorek: Serniczek jogurtowy na zimno z galaretką
Kolacja: Sałatka z czerwonej fasoli z awokado podana z grzanką razową