Przez długi czas była rośliną zapomnianą i nie docenianą, jednak teraz znowu zagościła na stołach, zwłaszcza wegetarian. Soczewica, podobnie jak inne rośliny strączkowe, ma wyjątkowe właściwości zdrowotne. Może stanowić wspaniały zamiennik białka zwierzęcego, uzupełnienie węglowodanów złożonych, a także źródło witamin, składników mineralnych oraz innych składników biologicznie czynnych, chroniących przed nowotworami czy opóźniającymi procesy starzenia się.

pobrany plik (2)ii

Soczewica jest rośliną pastewną, która jest sprzedawana w postaci suchych ziaren. Jest doskonałym składnikiem zup, sałatek, a także kotletów czy pieczeni wegetariańskich. Jako źródło węglowodanów, może być przetwarzana na mąkę. Ze względu na obecność substancji, a w zasadzie węglowodanów, wzdymających powinna być namaczana przed przygotowywaniem jakiejkolwiek potrawy. jednak również blendowaniem można uzyskać podobny efekt.

Soczewica głównie kojarzy się jako źródło białka. Niestety nie jest ono pełnowartościowe, czyli nie zawiera wszystkich niezbędnych aminokwasów, jednak w połączeniu z produktami zbożowymi są dobrym źródłem pełnowartościowego białka. W mniejszym stopniu, to warzywo, dostarcza węglowodanów złożonych. Jednak warzyw strączkowe są wyjątkowe również przez zawartość wyjątkowo dużej ilości witamin i składników mineralnych, takich jak potas, który pozwala obniżać ciśnienie tętnicze krwi, kwasu foliowego, niezbędnego do rozwoju układu nerwowego płodu, magnezu pozwalającego rozluźnić mięśnie i przeciwdziała stresowi, żelaza, niezbędnego do dobrego wysycenia czerwonek krwinek tlenem, a także wapniem zapobiegającym powstawaniu osteoporozą. Nie pozostaje nic, jak tylko jedzenie soczewicy!