Media głoszą: orzechy i pestki są bardzo zdrowe, bo zawierają dużo witamin i minerałów. Ale co tak dokładnie się w nich kryje?

orzechyW orzechach znajdziemy dobrze przyswajalne białko, witaminy (E i z grupy B), składniki mineralne (głównie magnez, cynk, miedź i selen), ale nie tylko. Białka obecne w orzechach bogate są w argininę – aminokwas, który jest ważnym elementem profilaktyki układu krążenia. Arginina bowiem wchodzi w skład enzymu, odpowiedzialnego za rozszerzanie naczyń krwionośnych. Najwięcej występuje jej w migdałach, orzechach włoskich i laskowych.

W ramach profilaktyki chorób układu krążenia orzechy mają jeszcze jedno wykorzystanie. Korzystnie wpływają na profil frakcji cholesterolu we krwi, tzn.obniżają poziom LDL, a podwyższają HDL.

Orzechy są bardzo kaloryczne, więc należy uważać na spożywane ilości, ale z tego samego powodu odrobina zjedzona przed posiłkiem sprawi, że potem skonsumujemy znacznie mniej.

Nasiona z kolei są bogate w potas i fosfor. Na równi z orzechami stanowią źródło błonnika pokarmowego, a więc działają pozytywnie na kondycję naszych jelit.

Pogryzajmy więc na zdrowie :)