Czerwone warzywa i owoce mają wiele pozytywnych właściwości: chronią serce, pomagają obniżyć poziom „złego” cholesterolu, chronią przed starzeniem się organizmu czy zapobiegają rozwojowi nowotworów.

czerwone-warzywa-i-owoce

Czerwona cebula

Ze względu na słodkawy smak oraz kolor świetnie pasuje do sałatek. Poza zawartością takich witamin jak A, B, C i E oraz fluorem, fosforem, manganem, potasem, siarką, wapniem czy żelazem czerwona cebula jest bogata w kwercetyny, silne przeciwutleniacze, które są zalecane przy walce z nowotworami. Poza tym działa moczopędnie, obniża ciśnienie krwi, wzmaga apetyt, zwiększa odporność i wzmacnia włosy, skórę oraz paznokcie.

Buraki

Poza witaminami A, B1 oraz C są bogate w  takie składniki mineralne jak magnez, miedź, mangan, chlor, fluor, cynk, sód, potas, wapń, czy żelazo. Zawarty w warzywie kwas foliowy pozytywnie wpływa na produkcję krwi. Reguluje jej ciśnienie, obniża poziom złego cholesterolu, ma działanie wykrztuśne, a także chroni przed wirusami.

Papryka

Zawiera witaminy B, C, E a także fosfor, magnez, potas i wapń. Jedzenie tego warzywa wzmacnia odporność organizmu, zmniejsza ilość złego cholesterolu, dzięki czemu chroni przed miażdżycą. Papryka zawiera również kapsaicynę, która oczyszcza drogi oddechowe, wspomaga spalanie kalorii, dzięki czemu ułatwia odchudzanie.

Pomidory

Są bogate w witaminę C, a także B, K i PP. Zawierają potas, magnez, mangan, miedź, kobalt, wapń i żelazo. Obniżają ciśnienie krwi oraz zapobiegają zawałom serca i miażdżycy. Mają tylko 15 kcal w 100 gramach i wspomagają trawienie. Pomidory są bogatym źródłem likopenu, silnego antyutleniacza, który działa antynowotworowo oraz odmładzająco. Pomidor świetnie komponuje się z wieloma potrawami, co pozwala uzyskać wyjątkowy smak.