W każdym jogurcie jest cukier, również w naturalnym i w wersji light. Zwartość cukru, którą deklarują producenci, to nie tylko cukier dodany, ale również cukier występujący naturalnie (laktoza), poza tym w niektórych jogurtach jest cukier pochodzący z owoców. Do jogurtów owocowych dodaje się go dodatkowo jeszcze więcej na etapie produkcji.

Cukier w nadmiarze sprzyja chorobom serca, cukrzycy oraz nowotworom. 180 tys. zgonów na świecie to wina nadmiernego spożycia słodzonych napojów.

Należy ograniczyć cukier do minimum chociaż  nie jest proste, bo po pierwsze jesteśmy do niego bardzo przyzwyczajeni, a po drugie często nie zdajemy sobie sprawy, że w jakimś produkcie jest cukier, albo nie wiemy, że jest go aż tyle. I tak jest właśnie z jogurtami.

  • Activia- jogurt owocowy: 24,2 g cukru w 200 g produktu (duże opakowanie ma 300 g)
    Danone pitny: 23 g cukru w 200 g produktu (duże opakowanie ma 300 g)
    Danio: 15,7 g cukru w 100 g
    Danonki: 12,8 g cukru w 100 g
    Bakoma 7 zbóż: 12,3 g cukru w 100 g
    Benecol – jogurt owocowy: 15,8 g cukru na 100 g
    Jogobella Zott – jogurt owocowy: 15,3 g węglowodanów na 100 g
    Monte: 13,7 g cukru na 100 g
    Jogobella Zott light: 8,4 g węglowodanów na 100 g
    Jogurt pitny 0% Jovi: 4,6 g cukru na 100 g
    Bakoma Twist 0%: 5,1 g węglowodanów na 100 g
    Danone Naturalny: 5,8 g cukru w 100 g (duże opakowanie ma 370 g)
    Bakoma Naturalny Gęsty: 5,2 g cukru w 100 g
    Kefir: 4 g cukru w 100 g

Kupując jogurty w sklepie, warto robić to mądrze. Najlepiej zastąpić kupne jogurty czymś dużo zdrowszym i przyrządzić je samemu. Wystarczy zmiksować kefir lub jogurt naturalny z mrożonymi owocami, a jeśli chcemy dodać do niego trochę słodyczy, to w tym celu najlepiej użyć miodu. Pyszny, zdrowy jogurt gotowy!

ź copy