Według zaleceń obowiązującej na świecie piramidy żywienia czerwone mięso, czyli:

  • wieprzowinę,
  • wołowinę,
  • baraninę,
  • lub dziczyznę

Powinno się spożywać nie częściej niż RAZ W TYGODNIU.

Spośród mięsa czerwonego wybierajmy to najlepszej jakości, np. polędwicę wołową czy schab środkowy. Ograniczmy podroby, mimo że są bogate w witaminy A, D i K, ponieważ zawierają dużo cholesterolu.

Dostępne w sklepach mięso pochodzi z hodowli przemysłowych i nie jest zbyt zdrowe ze względu na nieprawidłową jego produkcję. Hodowcy świadomie stosują różnego rodzaju hormony wzrostu, antybiotyki oraz wysokokaloryczną, często modyfikowaną paszę. Powoduje to, że mięso takie bogate jest w cholesterol i nasycone tłuszcze, które sprzyjają rozwojowi nowotworów i chorób układu krążenia.

Nawet jeśli zaopatrujemy się w mięso o wysokiej jakości to zbyt częste jego spożywanie może prowadzić do takich chorób jak:

  • Rak jelita grubego,
  • Zawał serca,
  • Udar mózgu,
  • Miażdżycy,
  • Cukrzycy,
  • i Osteoporozy.

Aby tego uniknąć wystarczy ograniczyć ilość spożywanego czerwonego mięsa na rzecz białek roślinnych, ryb.

Najmniej nasyconych kwasów tłuszczowych znajduje się w cielęcinie. Jest  ona też dobrym źródłem potasu, wapnia, fosforu i witaminy B3. Dużą wartość odżywczą i niską zawartość tłuszczu ma mięso drobiowe.

Najczęściej pojawiającym się zaleceniem jest jedzenie do 200 g mięsa dziennie, uzupełniając swoją dietę także innymi źródłami białka – np. jajkami, serami, czy też innymi produktami nabiałowymi lub warzywami strączkowymi.

mieso