Doskonale wiemy, że chcąc obniżyć poziom cholesterolu we krwi musimy zrezygnować z tłuszczów nasyconych i zadbać o odpowiednią podaż nienasyconych omega 3 i 6, głównie za sprawą spożywania oliwy z oliwek i ryb morskich. Są jednak inne produkty, które również skutecznie pomagają walczyć ze zbyt wysokim cholesterolem. Oto ich wykaz:

1. Czosnek – pobudza syntezę glutationu, który jest antyoksydantem, a więc nie dopuszcza do utleniania się cholesterolu LDL. Oczyszcza tętnice i obniża poziom wspomnianego już LDL.

2. Karczochy – zawierają cynarynę, która jest żółciopędna, a proces syntezy żółci zużywa duże ilości cholesterolu.

3. Sok z pomarańczy – szklanka dziennie pozwala podwyższać poziom cholesterolu HDL („dobrego”).

4. Jabłka – obecne w nich pektyny (błonnik rozpuszczalny w wodzie) wiążą w jelitach kwasy żółciowe, bogate w cholesterol, i usuwają je z organizmu.

5. Nasiona dyni – zawierają fitosterole, które zmniejszają wchłanianie cholesterolu w jelitach.

6. Soja – jako antyoksydant zapobiega utlenianiu się cholesterolu LDL. Zmniejsza aktywność enzymu, niezbędnego do syntezy cholesterolu. Zawiera fitoestrogeny.

7. Olej z wiesiołka – bogactwo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które zapobiegają utlenianiu się cholesterolu LDL.

Walcząc z cholesterolem warto również zadbać o odpowiednią podaż witamin (C, E, B) oraz minerałów (magnez, chrom).