Nie możesz zahamować chęci dołożenia kolejnej porcji ulubionego dania? Jak zapanować nad głodem i przyzwyczajeniami?

z10601525Q,platki-zbozowe

1. Włącz do diety błonnik

To dzięki niemu nie będziesz odczuwać aż tak silnego głodu, nawet jeśli przerwa między posiłkami będzie trwać ponad 3 godziny.

Błonnik znajdziesz w płatkach owsianych, otrębach (możesz dodawać je do koktajli), a także warzywach i owocach (szczególnie tych, które jadasz ze skórką).

2. Przeżuwaj każdy kęs co najmniej 30 razy

To bardzo ważne w chwili, gdy podjęłaś decyzję o odchudzaniu! Pamiętaj, że posiłki to nie wyścig i nigdy nie siadaj do stołu, gdy się spieszysz. Każdy kęs przeżuwaj 30 razy, a nawet więcej! Zobaczysz, twoje porcje z dnia na dzień będą coraz mniejsze.

images

3. Wypijaj przed lub po posiłku szklankę wody

To zdecydowanie lepsze rozwiązanie, niż picie w trakcie jedzenia. Niezależnie od wybranej opcji twój żołądek zostanie wypełniony płynem, który wspomoże trawienie (błonnik zawarty w pokarmach zacznie pęcznieć). Pamiętaj, by odstępy picia od jedzenia wynosiły co najmniej 15 minut.

4. Jadaj w towarzystwie

Gdy wychodzisz na spotkanie do restauracji, udaje ci się najeść małą sałatką? Otóż to nie żadna tajemnica, że w towarzystwie bardziej panujemy nad swoim apetytem.

Rozmawiając z przyjaciółką o nowych dietach, głupio jest zjeść przecież całą pizzę! Z resztą – podczas takich wyjść – bardziej jesteśmy pochłonięci rozmową, niż myśleniem o dodatkowej porcji. Z resztą np. w restauracji nie wypada o nią prosić…

5. Jedz małymi sztućcami

Ten pomysł to dodatkowy oręż w wydłużeniu czasu jedzenia. Jeśli będziesz jadać obiad małym widelczykiem, a zupę małą łyżeczką, zajmie ci to o ok. 30% czasu więcej, niż gdybyś postawiła na sztućce w wymiarach „dla dorosłych”. Każdy sposób jest dobry, byleby był skuteczny!