Najprostszym sposobem na szczupłą sylwetkę jest kontrolowanie ilości spożywanego pokarmu.

Wielkość porcji jest w twoich rękach. Dosłownie! To właśnie nasza ręka może nam pokazać np. ile warzyw spożywać w ciągu dnia.

  1. Warzywa – 2 dłonie złożone w „miseczkę” pokażą, jaką porcję warzyw możemy zjeść „na jeden raz”. W ciągu dnia zaleca się spożycie 3 porcji warzyw. Jedną z tych porcji może zastąpić szklanka soku warzywnego.
  2. Owoce – zaciśnięta pięść pokaże, jaka powinna być porcja owoców. Zalecenia mówią, że w ciągu dnia powinniśmy spożyć 2 porcje owoców i jedną z nich może zastąpić szklanka soku owocowego.
  3. Mięso – to wewnętrzna, środkowa część dłoni pokaże, jaka powinna być jednorazowa porcja mięsa. Powinna się zmieścić na śródręczu i nie nachodzić na palce. Zalecane jest spożywanie 1 porcji mięsa dziennie.
  4. Tłuszcze – to kciuk nam podpowie, ile mamy ich spożywać. Od góry kciuka, aż do jego zgięcia – to właśnie jest odpowiednia miarka i dobra porcja tłuszczów. Dziennie rekomendowane są 3 takie porcje.

porcja2