Decydując się na utratę wagi, należy zachować zdrowy rozsądek i nie popaść w przesadę. Kilogramy można zrzucić szybko dzięki restrykcyjnej diecie i jeszcze szybciej przybrać na wadze po powrocie do dawnych nawyków żywieniowych. Jak zabrać się za odchudzanie, by było skuteczne, a efekt utrzymał się na stałe? Dieta powinna być urozmaicona. Dzięki temu ryzyko niedoboru składników odżywczych jest dużo mniejsze. Monotonia jest nie tylko nudna, ale i potencjalnie szkodliwa.

Oto kilka wskazówek:

tumblr_lzohggtBxX1r2cwxoo1_500

  • spożywać niezbyt obfite posiłki pięć razy dziennie zamiast trzech dużych, najlepiej jest jeść tylko wtedy, gdy odczuwa się głód;
  • śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, nie należy o nim zapominać, powinno zawierać porcję węglowodanów i białka, na pierwszy posiłek w ciągu dnia warto zjeść pełnoziarniste płatki z mlekiem;
  • lekką kolację należy spożyć najpóźniej dwie godziny przed pójściem spać, w przeciwnym razie spożyte kalorie zostaną odłożone w postaci tkanki tłuszczowej, a posiłek będzie dłużej zalegał w układzie pokarmowym;
  • należy ograniczyć spożycie soli, cukru, białej mąki, alkoholu oraz tłuszczów nasyconych;
  • zamiast po słodycze warto sięgać po owoce i warzywa;
  • dobrze jest zrezygnować z napojów gazowanych i sztucznie słodzonych soków, lepszym wyjściem jest woda mineralna i zielona herbata;
  • trafionym pomysłem jest oduczenie się słodzenia kawy i herbaty, w ten sposób osoba, która dziennie spożywała pięć łyżeczek cukru, może zmniejszyć ilość kalorii aż o 100.