Duża część ludzi chce schudnąć, ale najchętniej zaczynają „od jutra”. Jak zacząć się odchudzać, żeby przestać się odchudzać, a raz skutecznie schudnąć?

dc126e25b8b86277e7393996ffd3cd99

Z doświadczenia dietetyka wynika, że odchudzanie często zaczyna się od drastycznego ograniczenia porcji i rezygnacji z części produktów. Niestety rezultaty takich diet są tylko pozorne i krótkotrwałe. Jak zacząć dietę, żeby była skuteczna?

  1. Wyznacz cel odchudzania. Wyznaczenie realnego celu i zwizualizowanie go, czyli wyobrażenie sobie siebie w ulubionych jeansach czy w krótkiej sukience, może dodać skrzydeł.
  2. Podzielenie celu na etapy. Wiadomo, że odchudzenie będzie trwało dłuższy czas, dobrze jest zatem podzielić swój cel na etapy i świętować każdy z nich.
  3. Wprowadzić niewielkie zmiany w diecie, ale skuteczne. Zgodnie z badaniami, niewielka zmian nawyków żywieniowych, jest skuteczna i przyczynia się do powstawania nowych zachowań. Zmiana całej diety tylko pozornie jest lepsza, gdyż trudno jest się przestawić do nowych posiłków, trzeba wszystko dokładnie planować robić odpowiednie zakupy. Natomiast np. wprowadzenie do każdego posiłku większej ilości warzyw jest proste, ogromnie skuteczne, a ponadto nie wymaga dużego nakładu pracy.