Wczoraj podaliśmy przepis na rozgrzewającą zupę, jednak przy takiej aurze, jak obecnie, sama zupa nie wystarczy, aby nie dać się przeziębieniu. Zatem, co robić? Oto kilka rad:

1. Obowiązkowo zaczynać dzień od śniadania. Powinno być pożywne i pełnowartościowe, zawierające produkty mleczne, węglowodany złożone, warzywa i/lub owoce. Jak się uda, to ciepłe. Do tego coś gorącego do picia.

2. Do menu wprowadzić warzywa zawierające substancje o działaniu bakteriobójczym i bakteriostatycznym (czosnek, cebulę, kapustę, dynię itp.).

3. Spożywać kiszonki (ogórki, kapustę) i fermentowane produkty mleczne – wprowadzają do organizmu bakterie kwasu mlekowego, które mają pozytywny wpływ na odporność.

odporność4. W ciągu dnia pić płyny zawierające witaminę C, która jest silnym przeciwutleniaczem (np. herbaty z dodatkiem owoców dzikiej róży lub głogu).

5. Jeść regularne posiłki, w tym min. 1 ciepły i nie głodzić się.

6. Ubierać się warstwowo, tab by zapobiec zarówno przemarznięciu, jak i przegrzaniu. Nie zapominać o czapce i ochronie zatok!!!

7. Zażywać ruchu – min. 30 minutowy spacer dobrze nam zrobi.

8. Raz w tygodniu moczyć stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem soli morskiej.

9. Wietrzyć pomieszczenia, aby zapobiec namnażaniu się bakterii.

Jeśli wszystkie metody zawiodły i jednak czujecie, że „coś Was bierze”, idźcie do lekarza i wyleżcie porządnie chorobę, bo powikłania po niedoleczonej grypie, czy przeziębieniu mogą być naprawdę niebezpieczne.