Niekiedy jest tak, że nawet mimo dopiero co zjedzonego posiłku nadal chce się jeść. Może to wynikać z reakcji na stres, zwiększonego zapotrzebowania energetycznego, jednak najczęściej jest skutkiem nieodpowiednio zbilansowanej diety. Jak można zmniejszyć apetyt?

d61cedb0105c20863afee97fca361eee

  1. Należy jeść regularnie i wystrzegać się omijania posiłków. Regularne jedzenie pozwala na utrzymywanie względnie stałego stężenia cukru we krwi. Gdy omijany jest jakiś posiłek, to jego stężenie drastycznie spada, czego skutkiem jest wilczy apetyt pojawiający się najczęściej wieczorem po całym dniu pracy.
  2. Jedzenie warzyw i owoców oraz produkty pełnoziarniste. Wszystkie te produkty zawierają błonnik, który wypełnia przewód pokarmowy dając uczucie sytości oraz pozwala na stopniowe uwalnianie się glukozy do krwi, tym samym stabilizując jej stężenie.
  3. Jajka. Jedzenie jajek pozwala na szybkie zaspokojenie głodu oraz daje uczucie sytości na długo. Wiąże się to z występowaniem w nich pełnowartościowego białka.
  4. Woda. Trudno w to uwierzyć, jednak często mylimy uczucie głodu z pragnieniem. Często sięgamy po jedzenie, mimo iż organizm potrzebuje nawodnienia, a nie pożywienia.