Święta minęły, a Ty wciąż masz ochotę pojeść jeszcze tych wybornych dań i słodkości zamiast z powrotem wrócić do dietetycznych posiłków? Oto kilka rad jak zmotywować się do ponownego wdrożenia diety:

1. Przypomnij sobie cel

cel

Gdy zaczynają pojawiać się myśli o tym, że może by zaniechać diety, spróbujmy przypomnieć sobie po co to robimy i ile zostało nam czasu. Świadomość, że nasze zaniedbanie będzie nieodwracalne spowoduje, że dobrze się zastanowimy, czy na pewno się poddać. Cel dla jakiego się odchudzamy powinien być nam bliski i ważny (może to ze względów zdrowotnych, a może dla lepszego wyglądu).

2. Zerknij do dzienniczka postępów

jak_pisac_pamietnik_167162

Czasem dostrzeganie własnych postępów jest niezwykle trudne. Dlatego należy prowadzić dziennik postępów. Za każdym razem notuj swoją wagę, a co kilka tygodni rób sobie zdjęcie (oczywiście pierwsze powinno być przed rozpoczęciem diety). Gdy zaczniesz wątpić w efektywność swojej pracy wystarczy, że zerkniesz na rejestr i już wiesz, że to działa, więc warto kontynuować.

3. Świętuj sukcesy

d683a51b9db65516dd-61625727

Dobrze przygotowane odchudzanie (dieta i ćwiczenia) dają zazwyczaj możliwość szacunkowego określenia ile kilogramów stracimy w jakim czasie. W odniesieniu do tych szacunków (z uwzględnieniem jakiegoś marginesu) można zaplanować sobie małe nagrody. Możemy je sobie wręczać, albo po jakimś czasie trwania przy odchudzaniu (np. miesiąc diety i ćwiczeń) albo po cząstkowym efekcie (po stracie 5 kg). Nieco większe efekty możemy świętować większymi nagrodami (np. po osiągnięciu mniejszego rozmiaru pójdę na duże zakupy). Ważne, żeby na początku określić sobie, jak i kiedy będziemy się nagradzać. Druga ważna rzecz, żeby nagroda była powiązana z naszym zadaniem (zakup ubrań w mniejszym rozmiarze, jest bardzo motywujący i jednocześnie stanowi nagrodę).