Co powoduje napady głodu właśnie wieczorem?

Przyczyną takiego stanu rzeczy najczęściej jest nieodpowiednia dieta w ciągu całego dnia. Osoby, które mają problem z wieczornymi napadami głodu, zwykle jedzą nieregularnie, pomijają niektóre posiłki i nie zachowują 3-godzinnego odstępu między kolejnymi daniami.

kompulsywne objadanie się

Czym skutkuje omijanie posiłków?

Wiele osób starających się zgubić nadwagę pomija poszczególne posiłki twierdząc, że dzięki temu zmniejsza ilość kalorii zjedzoną w ciągu dnia. Niestety często sytuacja ta obraca się przeciwko nim. W jaki sposób?

Pomijając posiłki i tym samym wydłużając przerwę między nimi, nasz poziom glukozy we krwi drastycznie spada. W efekcie pod koniec dnia rzucamy się na lodówkę i obiecujemy sobie, że dietę odchudzającą rozpoczniemy od jutra…

Do czego mogą doprowadzić wieczorne napady głodu?

Takie postępowanie to prosta droga do pojawienia się otyłości. Zjedzenie ogromu kalorii podczas jednego posiłku obciąża naszą wątrobę, rozciąga żołądek i skutkuje gwałtownym wyrzutem insuliny (w związku ze wzrostem poziomu glukozy we krwi).

Organizm nie jest w stanie jednorazowo poradzić sobie z taką ilością dostarczonej energii, dlatego gromadzi ją w postaci tłuszczu. Dzięki temu jest w stanie utrzymać podstawowe funkcje życiowe podczas długich godzin, które stanowią przerwy między kolejnymi posiłkami.

Jak zapobiec wieczornym napadom głodu?

  • jedz 5 lub nawet 6 małych posiłków dziennie
  • pilnuj, by przerwa między kolejnymi posiłkami nie przekraczała 3 godzin
  • pij co najmniej 3 l wody dziennie
  • uzupełnij dietę o produkty pełnoziarniste zawierające błonnik pokarmowy (brązowy ryż, pełnoziarnisty makaron, chleb z mąki żytniej)
  • wyklucz z diety produkty o wysokim indeksie glikemicznym
  • przygotowuj posiłki dzień wcześniej
  • pozbądź się „szybkich przekąsek”