Jogging angażuje do pracy niemal wszystkie partie mięśni. Co jeszcze daje bieganie? Otóż jako jeden z przodujących sportów aerobowych wzmacnia całą tkankę mięśniową, rozwija kondycję, w szybkim tempie spala tłuszcz i dotlenia organizm. Właśnie z tych przyczyn warto jest przekonać się do tego sportu (choć na początku może być to trudne).

trening-bieganie

5 najważniejszych korzyści z biegania

1. Odchudza i odtruwa

Przy odpowiedniej diecie przyspiesza metabolizm, a to z kolei sprawia, że szybciej tracisz na wadze. Dodatkowo twoje ciało szybciej wydala z siebie toksyny, dzięki czemu twoje samopoczucie poprawia się!

2. Rozwija mięśnie

W procesie odchudzania jest to bardzo ważne, bowiem właśnie tkanka mięśniowa czerpie z organizmu największe pokłady energii, a tym samym spala najwięcej kalorii! Warto podkreślić, że mowa o spalaniu kalorii również podczas „nic-nierobienia” :)

3. Rzeźbi sylwetkę

Poprzez budowanie mięśni, nasze ciało staje się nie tylko jędrniejsze, ale także bardziej „ubite”. Ponieważ mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa i zajmują przy tym znacznie mniej miejsca, uprawiając bieganie waga może stać w miejscu, ale obwody maleją. Dlatego zamiast skupiać się na traconych kilogramach, zmierz się!

4. Zwalcza cellulit

Poprzez intensywny ruch i związany z nim rozwój tkanki mięśniowej rozbijane są złogi tłuszczu, które tworzą znienawidzoną przez wszystkie kobiety pomarańczową skórkę. System limfatyczny w trakcie treningu odprowadza również znacznie więcej toksyn, dzięki czemu cellulit zaczyna powoli znikać.

5. Poprawia nastrój

Ruch to nie tylko zdrowie – ruch to również doskonała recepta na zmęczenie, ospałość i zły humor. Dzięki dotlenieniu organizmu zyskujemy więcej życiowej energii i chęci do życia!