Wskaźnik WHR wyznacza tylko dwa typy budowy: jabłko i gruszkę, opisane w poprzednich dniach. Prawdą jest jednak, że można wyznaczyć jeszcze dwa rodzaje sylwetki i dziś pragniemy to uczynić, tak by Ci, którzy nie zidentyfikowali siebie ani jako jabłko, ani gruszka, również mogli gdzieś się przyporządkować :)

Tuba – w zasadzie wymarzona sylwetka każdego, ale kobiet w szczególności (nie do końca rozumiemy, dlaczego…). Charakteryzuje się wąskimi ramionami i biodrami, smukłą, ale niezbyt zaznaczoną talią i niedużymi pośladkami. Figura ta jest najłatwiejsza do ukształtowania i choć niektórym może wydawać się nieco za mało seksowna, to jednak przysparza najmniej kompleksów i kłopotów, gdyż stosunkowo łatwo jest ją utrzymać w ryzach. Dieta osoby – tuby powinna zawierać dużo węglowodanów złożonych, błonnika pokarmowego i białka. Jeść można w zasadzie wszystko, ale zdecydowanie należy zachować umiar.

Klepsydra – przez niektórych uważana za ideał kobiecej sylwetki, jednak posiadaczki zazwyczaj nie są zadowolone. Ten typ budowy charakteryzuje się szerszymi ramionami, niż u tuby, bardzo wąską talią, natomiast obfitszymi biodrami oraz okrągłą pupą. Gdy kilogramów pojawi się nieco więcej, to faktycznie zaczynają się problemy z garderobą i zachwianiem proporcji, szczególnie w dolnych rejonach ciała. Podstawą jest tu więc dbanie o utrzymanie równowagi między ramionami i biodrami, tak by wąska talia była uwypuklona, a sylwetka ładnie się prezentowała. Dieta osoby – klepsydry powinna opierać się na produktach o niskim indeksie glikemicznym i niskiej zawartości tłuszczu, uwzględniać dużo płynów i ograniczać alkohol do minimum.