Starochińska dieta pięciu przemian to nie tylko recepta na zdrowe odżywianie, ale także równowagę psychiczną, dobrą kondycję i dobre zdrowie. Co prawda stosowanie jej nie jest łatwe, jednak wygląda na to, że warto nieco się wysilić, bo efekty potrafią być zdumiewające.

 

przemiany

 

Dieta zakłada wykorzystanie jak najbardziej naturalnych produktów i wszystkich pięciu podstawowych smaków oraz uwzględnienie pór roku i klimatu. Na rozpoczęcie dnia zaleca się wypicie szklanki ciepłej wody, która pobudza krążenie oraz przyspiesza metabolizm, a dzięki ciepłocie dobrze oddziałuje na żołądek. Ogólnie Chińczycy lubują się w ciepłych daniach, natomiast praktycznie zupełnie eliminują nabiał, a zwłaszcza słodkie mleko, uważają bowiem, że prowadzi do odkładania złogów w narządach i zatrzymywania wody.

 

Całodzienne menu składa się z 3 posiłków, przygotowywanych w 90% z warzyw i owoców i przyrządzanych według ściśle określonych reguł (np. ważna jest kolejność wkładania produktów do garnka). Zaczyna się od Przemiany Wody, następnie jest Drzewo, Ogień, Ziemia, Metal i na koniec znów Woda – jest to najczęściej stosowany schemat. Jeśli ustalamy inną przemianę na początek, to należy konsekwentnie iść dalej według kolejności. Ważne jest, żeby w środku znalazła się Ziemia, a przed dodaniem kolejnego składnika trzeba potrawę zamieszczać i odczekać chwilę – ma to gwarantować sytość posiłków i ich moc energetyczną. Najłatwiej jest korzystać z gotowych tabel i poradników, które prowadzą przez cały system Pięciu Przemian i pozwalają przyswoić sobie niezbędną wiedzę, którą następnie można dostosować nieco do swoich potrzeb.

 

Dieta Pięciu Przemian wymaga sporo wysiłku i uwagi, jednak wytrwali mogą osiągnąć niezwykłe rezultaty, w tym utratę 4kg tygodniowo bez efektu jojo i negatywnych skutków dla organizmu.