Dieta Śródziemnomorska (DŚ) to jedna z najzdrowszych i najczęściej stosowanych diet na świecie.

Na czym polega DŚ?
Jest to zbiór tradycyjnych zwyczajów żywieniowych mieszkańców basenu Morza Śródziemnego. Nie ma jednak jednej konkretnej diety śródziemnomorskiej.

Dieta Śródziemnomorska charakteryzuje się wysokim spożyciem warzyw, roślin strączkowych, produktów pełnoziarnistych, owoców i orzechów, oliwy z oliwek; umiarkowanym spożyciem: ryb, owoców morza i drobiu; oraz niskim: czerwonego mięsa, nabiału, nasyconych kwasów tłuszczowych, alkoholu.

Dieta Śródziemnomorska: 
• oparta jest na nisko przetworzonych produktach roślinnych, z małym udziałem czerwonego mięsa, nabiału i nasyconych kwasów tłuszczowych;
• stosunkowo łatwa do zastosowania (nie wyklucza żadnej grupy produktów);
• spożywana przez społeczeństwa charakteryzujące się ponadprzeciętną długowiecznością i zdrowiem;
• zmniejsza ryzyko cukrzycy, korzystnie wpływa w terapii cukrzycy;
• zmniejsza ryzyko chorób krążenia;
• zmniejsza ryzyko nowotworów;
• zmniejsza stan zapalny oraz korzystnie wpływa na procesy starzenia się organizmu;
• spowalnia utratę zdolności poznawczych ;

b61e9417-fa2b-494e-943f-012e9a61ad4d_20101028090550_Dieta-srodziemnomorska