Dziś zainspirowani bardzo prostym przepisem z bloga qchenne-inspiracje.blogspot.com prezentujemy propozycję koktajlu, który mogą spożyć osoby o specyficznych potrzebach żywieniowych, w tym weganie, osoby z nietolerancją laktozy i skazą białkową.

 

Koktajl przygotowuje się z mleka sojowego, które jest źródłem kwasów omega-3 i omega-6, wzmacniających naczynia krwionośne, ograniczających wchłanianie tłuszczu z jelit oraz korzystnie wpływających na pracę układu nerwowego. Mleko to naturalnie pozbawione jest laktozy. Do tego dodawany jest banan – owoc zasadotwórczy, a w wersji „zielonej” będący źródłem błonnika pokarmowego, a więc bardzo pożądany przez jelita. Banan obfituje w witaminy z grupy B, potas, magnez i żelazo, a także tryptofan, przekształcany w serotoninę. Do tego dodajemy bogate w błonnik i minerały otręby oraz owoce goji, będące prawdziwą bombą witaminowo-mineralną.

 

Taki koktajl jest więc idealnym rozwiązaniem dla sportowców, kobiet z PMS, osób z problemami z układem krążenia oraz wszystkich dbających o linię. Brak produktów pochodzenia zwierzęcego czyni z niego posiłek dla wegan.

 

Do przygotowania jednej porcji koktajlu potrzebujemy:

– 200 ml mleka sojowego (może być o smaku wanilii),

– 1 banana,

– 2 łyżeczki otrębów,

– kilka jagód goji.

 

Wszystko miksujemy na jednolitą masę i podajemy schłodzone. Taka szklaneczka dostarcza około 200 kcal. Smacznego :)