Na śniadania, podwieczorki czy inne szybkie posiłki nadal często sięgamy po kanapki. Najczęściej niestety wybieramy szynkę i ser żółty. Czym można je zastąpić? – Pastą z fasoli Jaś!

pasta-z-fasoli-hummus

Przepis na pastę z fasoli Jaś proponują autorzy bloga: tomyjemy.blogspot.com. Mimo, iż przepis może wydawać się czasochłonny, to nie wymaga dużego nakładu pracy. Pasta z fasoli, dzięki obecności tego strączkowego warzywa, dostarcza witaminy z grupy B, żelazo, magnez, cynk i nienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystkie te składniki są niezbędne do wydajnej pracy mózgu, przeciwdziałają stresowi, a błonnik pokarmowy pozwala na stopniowe uwalnianie się węglowodanów do krwi.

Składniki:

  • ok. 150 g suchej fasoli Jaś,
  • garść orzechów laskowych,
  • garść fistaszków,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 4-5 łyżek oliwy z oliwek,
  • szczypta soli,
  • czarny pieprz.

Sposób przygotowania:

Fasolę najlepiej zamoczyć już poprzedniego dnia i zostawić na noc. Będzie wtedy gotować się o wiele szybciej, czyli od 40 minut do godziny, w zależności od tego, jak duże są ziarna. Jeśli nie uda się wcześniej namoczyć fasoli, pozostaje długie gotowanie w osolonej wodze z liściem laurowym aż do miękkości, co może zająć nawet 3 godziny. Nie należy wylewać wody pozostałej po gotowaniu fasoli.

Orzechy laskowe trzeba zalać wrzątkiem, a później obrać z gorzkiej skórki. Fistaszki obrać z łupin. Ugotowaną fasolę wrzucamy do blendera, razem z orzechami, dodajemy oliwę, doprawiamy do smaku. Jeśli pasta jest zbyt twarda lub sucha, należy dolać kilka łyżek wywaru pozostałego po gotowaniu fasoli i ponownie zblendować masę.

Najlepiej smakuje na grzankach lub pełnoziarnistym pieczywie, z posiekaną drobno natką pietruszki i szczypiorkiem. Pastę można przechowywać w lodówce w zamkniętym słoiczku przez kilka dni.