Nasz catering oferuje diety oparte na 5 posiłkach dziennie nie bez powodu – właśnie taka ilość posiłków przynosi nam najwięcej korzyści. Oczywiście posiłki te muszą być pełnowartościowe, skomponowane z wysokiej jakości świeżych produktów i dostosowane do potrzeb osoby z nich korzystającej.

5

Rozłożenie dziennej diety na 5 posiłków spożywanych o regularnych porach sprawia, że organizm otrzymuje kolejne niezbyt duże dawki energii w idealnych odstępach czasu, czyli co 3-4 godziny. Taki schemat pozwala optymalnie wykorzystywać otrzymywane składniki odżywcze, bez robienia zapasów, a przy tym organizm wolniej się męczy.

 

Pięć posiłków to również dobra droga do utrzymania stężenia cukru we krwi na odpowiednim poziomie. Przy takim schemacie odżywiania insulina jest wydzielana równomiernie, co zapobiega podjadaniu i ogranicza przyrost tkanki tłuszczowej. Idąc dalej tym tropem, chronimy się przed otyłością, cukrzycą i towarzyszącymi im chorobami.

 

Komponując menu złożone z 5 posiłków zazwyczaj przyjmuje się następujący podział energii:

– śniadanie 25%,

– drugie śniadanie 10%,

– obiad 30%,

– podwieczorek 15%,

– kolacja 20%.

Jak widać główny nacisk kładziony jest na śniadanie i obiad, ale szczególną uwagę należy poświęcić pierwszemu posiłkowi w ciągu dnia i zadbać, aby był on odpowiednio zbilansowany.