Przed nami weekend, a więc na blogu czas na kulinarne inspiracje. Od kilku dni rozpisujemy się o zaletach wczesnej jesieni, wynikających z mnogości wartościowych odżywczo produktów. Dziś przedstawiamy pomysł na weekendowe śniadanie, wykorzystujące naszą wczesnojesienną faworytkę, czyli dynię. Potrawa jest zdrowa, bogata w składniki odżywcze, sycąca i przy tym pyszna. Nie zawiera produktów pochodzenia zwierzęcego, więc może być spożywana przez wegan. Z pewnością przypadnie do gustu wszystkim domownikom, zarówno tym młodszym, jak i nieco starszym 😉 Przepis i fotografia zaczerpnięte ze strony dziecisawazne.pl.

 

Wegańska owsianka z kaszą jaglaną, dynią i rodzynkami

 

owsiankaSkładniki:

– 2,5 szklanki wody,
– 3/4 szklanki płatków owsianych zwykłych, wymieszanych pół na pół z kaszą jaglaną,
– kawałek dyni,
– płaska łyżeczka świeżo zmielonego siemienia lnianego,
– 2 łyżki suszonych rodzynek,
– szczypta cynamonu.

 

Przygotowanie:

Do garnka wsypać płatki z kaszą i wypłukać je pod bieżącą wodą. Następnie zalać zimną wodą, wrzucić pokrojoną dynię, rodzynki i siemię lniane. Zagotować. Po chwili dodać cynamon. Gotować pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 15 min.