Jak co piątek będziemy Was namawiać do znalezienia chwilki i poświęcenia jej na wspólne weekendowe gotowanie. Kuchenne prace bardzo sprzyjają umacnianiu rodzinnych więzi, warto więc zaangażować w nie również dzieci :)

Dziś proponujemy za blogiem dietetycznie-w-kuchni.blogspot.com zupę i tym razem nie będzie to krem! Znajdziecie w niej wciąż łatwo dostępną i całkiem tanią cukinię, a także pomijane często w menu strączkowe – konkretnie soczewicę.

Soczewica to źródła białka roślinnego, błonnika pokarmowego, witamin z grupy B, witaminy A, a także szeregu związków mineralnych, m.in. fosforu, magnezu, żelaza, wapnia, sodu i potasu.

Proponowana przez nas zupa jest sycąca dzięki soczewicy i rozgrzewająca za sprawą odpowiednio dobranych przypraw, więc idealna na taką pogodę, jaką mamy aktualnie za oknem :)

 

Rozgrzewająca zupa z soczewicy i cukinii

 

Składniki:

– 1 litr wody,

– 2 spore marchewki,

– 1/2 średniej pietruszki,

– 1 puszka krojonych pomidorów,

– 1 spora cebula,

– 2 ząbki czosnku,

– 200 g cukinii,

– 100 g czerwonej soczewicy,

– 1 płaska łyżka przyprawy curry,

– 1/2 łyżeczki przyprawy garam masala,

– 1/2 łyżeczki ostrej papryki,

– 1 łyżka suszonej bazylii,

– 1 łyżeczka soli,

– ziele angielskie (2-3 ziarenka),

– sporo świeżo zmielonego pieprzu,

– 1 łyżeczka oliwy z oliwek,

– jogurt naturalny do zabielenia.

 

Przygotowanie:

Pokrojoną w talarki, a następnie na połówki marchew oraz pietruszkę wrzucić do gotującej się wody, dodać ziele angielskie i gotować pod przykryciem przez około 10 minut. Na patelni rozgrzać łyżeczkę oliwy z oliwek i podsmażyć posiekaną cebulę oraz czosnek. Gdy cebula się zarumieni, dorzucić pokrojoną w sporą kostkę cukinię i całość dusić pod przykryciem
na sporym ogniu, co jakiś czas mieszając. Do gotujących się warzyw dodać opłukaną na sitku soczewicę i pozostawić na małym ogniu przez kolejne 15 minut, po czym dodać zawartość patelni oraz pomidory. Gdy zupa ponownie zacznie wrzeć, ściągnąć ją z ognia i odstawić na 10 minut. Całość doprawić solą, pieprzem, garam masala, dużą ilością curry, bazylii i odrobiną ostrej papryki. Po nałożeniu do talerzy dodać łyżkę jogurtu naturalnego.

zupa