Czas na przymiarkę do weekendowego gotowania. Dziś przepis na pyszną frittatę, idealną wręcz na ciepłe weekendowe śniadanie, wykorzystującą to, co teraz najlepsze, czyli cukinię i paprykę. Danie smaczne, kolorowe i pożywne, a przy tym dietetyczne, więc do dzieła! (przepis i fotografia zaczerpnięte z bloga magickitchenwithasia.blogspot.com)

 

Dietetyczna frittata z cukinią i papryką

 

Składniki na 2 porcje:

– 6-8 małych ziemniaków,

– 1/2 małej cukinii,

frittata– 1 zielona mała papryka,

– 1 mała czerwona papryka,

– 4 jajka,

– 2-3 różyczki brokuła,

– 50 ml mleka,

– 2 łyżki oliwy,

– sól, pieprz,

– 1 ząbek czosnku,

– natka pietruszki.

 

Przygotowanie:

Ziemniaki dokładnie umyć i ugotować w mundurkach ( powinny być lekko twarde). Przestudzone pokroić w kosteczkę. Warzywa (cukinię i papryki) umyć i posiekać. Brokuły zblanszować. Rozgrzać na patelni oliwę, na której zeszklić czosnek, a nastepnie dodać cukinię i papryki. Podsmażyć. Dodać ziemniaki i brokuły. Po kilku minutach zalać warzywa jajkami z mlekiem. Smażyć pod przykryciem na małym ogniu, aż jajko się zetnie. Zdjąć z ognia i odczekać kilka minut, tak aby danie doszło. Podawać na ciepło.