Magnez jest jednym z najistotniejszych pierwiastków w organizmie. Jest składnikiem około 300 enzymów. Nie tylko działa przeciwstresowo, ale również wpływa na metabolizm energetyczny, „przenoszenie energii” (ATP), pobudliwość nerwowo-mięśniową, mocne kości i zęby,, ale również działa rozkurczowo czy jest składnikiem większości reakcji hormonalnych. To tylko część z jego właściwości.

magnez

Magnez w większych ilościach występuje w produktach zbożowych pełnoziarnistych, warzywach strączkowych oraz ciemnozielonych liściastych, orzechach i nasionach, kakale, a także w wodach mineralnych. Nie dość, że statystycznie w naszej diecie, jest coraz mniej tego pierwiastka, to kilka minut stresu może nas pozbawić połowy jego zapasu z organizmu. Niestety picie kawy czy napojów energetyzujących oraz jedzenie słodyczy, w pędzie przed deadlin’ami i asap’ami, tylko pogłębia jego niedobory.

Jak poznać niedobory magnezu?

  1. NERWOWOŚĆ. Brak magnezu objawia się większą nerwowością, złością oraz zmniejszoną koncentracją.
  2. SKURCZE. Napięcie mięśni, skurcze czy nawet nadciśnienie tętnicze może być skutkiem niedobory tego pierwiastka.
  3. CHĘĆ NA CZEKOLADĘ. Ewolucyjnie mamy ochotę na te produkty, które zawierają najbardziej potrzebne nam składniki. Z tej przyczyny, możemy mieć wzmożoną chęć na czekoladę, jeśli to jest produkt naszej normalnej diety zawierający najwięcej brakującego składnika. Niestety niewiele osób na prawdę odczytuje prawdziwe potrzeby organizmu, a znaczna większość z nas ma ochotę na cukier zawarty w czekoladzie.