o-PEANUT-BUTTER-RECALL-facebook

Masło orzechowe jest źródłem białka, potasu i błonnika, wzmacnia serce, pomaga w odchudzaniu, daje zastrzyk energii.

Niestety, popularne masła orzechowe dostępne w sklepach w większości zawierają więcej cukru i tłuszczu niż orzechów. Do tego przeważnie są to tłuszcze trans, których zdecydowanie należy unikać. Wybierając masło orzechowe, szukajmy zatem takiego, które ma jak najkrótszą listę składników, a pierwszym miejscu w składzie są orzechy.

Dwie łyżki masła orzechowego na grzance to dobry początek dnia. Ze względu na to, że jest ciężkostrawne, nie powinno się go jeść wieczorem. Nie obawiajmy się jednak nadmiaru kalorii. Orzechy zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które nie pójdą w biodra, ale zadbają o serce i obniżą poziom złego cholesterolu. Bogate w proteiny masło orzechowe dostarczy nam też sporej dawki energii i sprawi, że będziemy dłużej syci, a więc nie będziemy mieć ochoty na niezdrowe przekąski. Dodatkowo zawarte w nim białko korzystnie wpływa na odbudowę mięśni.

To wszystko oczywiście nie oznacza, że mamy codziennie jeść łyżkami masło orzechowe wprost ze słoika. Warto jednak włączyć je w rozsądnych ilościach do diety, zwłaszcza w te dni, kiedy przed nami spory wysiłek fizyczny albo po prostu brakuje nam energii. Unikać go powinni jedynie ci, którzy są uczuleni na orzechy. Nie zapominajmy, że to silne alergeny.

Źródło: http://hellozdrowie.pl