Brytyjscy naukowcy odkryli, że migdały wspomagają prawidłowe funkcjonowanie przewodu pokarmowego, zwiększając w jelitach liczbę pożytecznych bakterii. Na czym to dokładnie polega? Migdały nie są całkowicie trawione, dlatego mogą być „pożywką” dla żyjących w jelitach dobrych bakterii (probiotyków). Te zaś bronią nas przed drobnoustrojami chorobotwórczymi.

Aby wzmocnić odporność i usprawnić pracę przewodu pokarmowego, możesz schrupać garść migdałów dziennie (nie więcej, bo migdały są dość kaloryczne). Oprócz tego wzbogać menu w działające podobnie: szparagi, cykorię, pory, karczochy, czosnek, cebulę i banany.

migdaly

Jakie inne korzyści przyniesie Ci codzienne jedzenie migdałów?

  • obniżenie wartości ciśnienia tętniczego i poprawę krążenia (poprzez zawartość witaminy E i flawonoidów)
  • zobojętniają kwasy żołądkowe przez co świetnie sprawdzą się jako remedium na nudności w ciąży
  • poprawienie pamięci i koncentracji, działanie przeciwdepresyjne
  • zawierają spore ilości białka, przez co sprawdzą się w diecie sportowców
  • zdrowe włosy i paznokcie (dzięki witaminom z grupy B)