Wraz z nadejściem wiosny, duża część z nas chce zrzucić dodatkowe kilogramy. Do wyboru pozostaje tylko metoda. Jedną z nich, jest nie jedzenie kolacji. Cz ten sposób jest faktycznie skuteczny?

pobrany plik (3)

Dużo się mówi na temat ilości posiłków w diecie. Powinno ich być pięć, jedzonych w 3- 4 godzinnych odstępach czasu. Dzięki takiemu działaniu organizm stale czerpie energię do pracy, na bieżąco ją zużywa i nie odkłada tkanki tłuszczowej na gorsze czasy. Jednak, co robić w takcie diety? Wtedy posiłki powinny być trochę mniejsze, żeby zjedzone posiłki pokrywały tylko część zapotrzebowania energetycznego, a reszta powinna pochodzić ze zgromadzonego w tkance tłuszczowej tłuszczu. Jak do tego ma się nie jedzenie kolacji? Omijanie tego posiłku, ma sens tylko wtedy gdy obiad czy podwieczorek był ogromny i nadal daje uczucie sytości . Jednak w trakcie diety nie pojawiają się tak duże posiłki. Podczas diety, omijanie kolacji przyczynia się powstawania dużych wahań cukru we krwi, co może skutkować większym apetytem na następny dzień. Zatem dieta z pominięciem kolacji, przynosi jedynie chwilowe, złudne poczucie przyjęcia mniejszej ilości kalorii, a samo w sobie nie jest skuteczne.