Zawiera duże ilości potasu, magnezu, wapnia i żelaza, wyróżniających ją od innych kasz. Ze względu na zawartość błonnika wspomaga usuwanie toksyn z organizmu oraz przyspiesza metabolizm. Oczywiście mowa o kaszy jaglanej, jednej z najstarszych kasz.

fotolia_51364458_subscription_xl

Kaszę jaglaną warto jeść przy anemii. Ziarenka mają ponad 1,5 raza więcej żelaza niż polędwica wołowa. Jest ono oczywiście gorzej przyswajalne, ale gdy podasz kaszę w towarzystwie sałatki z pomidorem, papryką i natką pietruszki, jego wchłanianie się zwiększy.

Warto ją podawać osobom zestresowanym. To bogate źródło witamin z grupy B wspomagających pracę układu nerwowego, łagodzących objawy stresu i depresji.

Krupnik z kaszą jaglaną to sycące i lekkostrawne danie dla starszych osób. Kasza zawiera sporo lecytyny poprawiającej pamięć i obniżającej poziom cholesterolu. Jest także bogatym źródłem witaminy E opóźniającej starzenie się organizmu.

Wyróżnia się dużą zawartością krzemionki. Dzięki niej włosy nabierają blasku, paznokcie są mocne, a skóra staje się gładka.

jaglana-600x350

Kasza jaglana gotowana na sypko to idealny dodatek do dań obiadowych dla osób, które jedzą dużo mięsa. Zakwasza ono organizm. Natomiast jagły – w przeciwieństwie do innych kasz – działają alkalizująco, przywracając naturalną równowagę kwasowo -zasadową w organizmie.