Wiosna w pełni, aż chce się skonsumować na słońcu jakiś zimny deser. Niestety lody, szejki i inne tego typu pyszności obarczone są sporą zawartością tłuszczu, cukru, a czasem nawet i substancji dodatkowych. Nie jesteśmy jednak skazani na wieczny brak deserów – można je zastąpić czymś przygotowanym samodzielnie, równie smacznym, a zdecydowanie zdrowszym. Polecamy Wam wypróbowanie przepisu na koktajl truskawkowy, znalezionego na blogu sztukazywienia.com (zdjęcie również stamtąd pochodzi) i przetestowanego przez naszego dietetyka. Zamieszczona wersja zawiera pewne modyfikacje, wprowadzone przez naszego dietetyka w oparciu o sugestie twórców przepisu. Mikstura ta jest bogata w błonnik pokarmowy, witaminy (np. C, A, PP i z grupy B), minerały (m.in. wapń, fosfor, żelazo, magnez), tłuszcze nienasycone pochodzące z orzechów i siemienia lnianego oraz przeciwutleniacze. Do tego mamy tu łatwo przyswajalne białko. Po takim szejku wyzwolony zostanie szereg reakcji enzymatycznych i hormonalnych, dzięki czemu poczujemy się syci, szczęśliwi, a jeśli wcześniej zaliczyliśmy trening – zregenerowani.

szejk

 

Składniki:

  • 200g mrożonych truskawek
  • 60g umytego szpinaku
  • 20-30g serka wiejskiego
  • około 150ml wody
  • 2 łyżki siemienia lnianego
  • świeża mięta
  • odrobina miodu
  • 10-15 nerkowców

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki oprócz orzechów umieścić w blenderze i miksować aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodać nieco miodu, dla uzyskania odpowiedniej słodyczy. Na koniec miksowania wrzucić nerkowce, tak by były tylko lekko posiekane. Podawać zaraz po przyrządzeniu. Dla dekoracji na wierzchu można ułożyć ćwiartki truskawek.