Orzechy brazylijskie to nie tylko smaczna, lecz przede wszystkim zdrowa przekąska, którą bez wahania powinno wprowadzić się do codziennej diety. Zapewniają one sprawne funkcjonowanie organizmu i zabezpieczają przed wieloma chorobami. Są dosyć kaloryczne – jeden orzech (4g) ma 26 kalorii – przez dużą ilość kwasów tłuszczowych, jednak należy pamiętać, że są to zdrowe tłuszcze.

1

Zawierają dużą ilość:

  1. Nienasyconych kwasów tłuszczowych, mianowicie kwasów omega-3 i -6, które mają dobry wpływ na układ nerwowy i krwionośny, jak również regulują gospodarkę hormonalną i wykorzystywane są do budowania błon komórkowych. Niedobór NNKT może prowadzić m.in. do: reakcji zapalnych w organizmie, powstawania uciążliwych zmian skórnych, przesuszenia skóry, zwiększonej wrażliwości na infekcje, zaburzeń gospodarki cholesterolowej i hormonalnej, chorób układu krążenia.
  2. Przeciwutleniaczy zwanych antyoksydantami, które mają dobroczynny wpływ na zdrowie i zapobiegają licznym chorobom (nowotworom czy chorobom układu krążenia).
  3. Selenu, który odgrywa bardzo ważną rolę we właściwym działaniu organizmu. Selen zabezpiecza organizm przed działaniem czynników zewnętrznych i substancji rakotwórczych. Selen wzmacnia odporność, wspomaga pracę tarczycy, chroni przed nowotworami i zapobiega tworzeniu się zatorów żylnych.
  4. Witamin z grupy B, które zapewniają właściwe funkcjonowanie układu nerwowego, są źródłem energii i poprawiają metabolizm, jak również witaminy E – silnego przeciwutleniacza, chroniącego przed działaniem wolnych rodników. Olej z orzechów brazylijskich wykorzystywany jest do produkcji kosmetyków, bowiem zabezpiecza skórę przed wysuszeniem.
  5. Składników mineralnych, takich jak magnez, miedź, mangan, cynk, fosfor, żelazo, potas, które zapewniają sprawne funkcjonowanie organizmu i poprawiają zdrowie.

Także zachęcam gorąco do wypróbowania ich jako przekąski lub podwieczorku.