Pistacje to pyszna i zdrowa przekąska. W nadmiarze są bardzo kaloryczne, ale tłuszcze, których dostarczamy z orzechami organizmowi to „dobre”, nienasycone kwasy tłuszczowe. Poza tym orzeszki pistacjowe kryją w sobie cały alfabet witamin i masę innych właściwości, które przedstawiamy poniżej.

  1. Zielone pistacje zawierają bogactwo dobroczynnych antyoksydantów – 30g pistacji ma ich więcej niż filiżanka zielonej herbaty!
  2. Poza tym orzeszki to prawdziwa kopalnia błonnika. Pistacje mają go najwięcej spośród wszystkich orzechów (6,1g / 100g). Dlatego też polecane są osobom dbającym o linię, mimo swojej kaloryczności
  3. Mają bardzo dużo cennych witamin: A, E oraz B1, B6 (tej ostatniej orzeszki pistacjowe mają tyle co wątróbka), a także inne witaminy z grupy B – biotynę, folan, ryboflawinę, niacynę i kwas pantotenowy.
  4. Oprócz tego mają w sobie mnóstwo żelaza, potasu, wapnia, magnezu i fosforu. Zawierają także miedź i mangan. Dlatego pozytywnie wpływają na stan układu nerwowego, kości, mięśnie oraz służą zachowaniu zdrowej cery, włosów i paznokci.
  5. Orzeszki pistacjowe zawierają również luteinę, której zawdzięczają swój zielony kolor. Luteina istotnie wpływa na kondycję oczu i widzenia.

pistacje-listki