Wiosna jakby na chwilę o nas zapomniała, więc i my zapomnijmy o wiosennym odżywianiu i na moment jeszcze wróćmy do dań rozgrzewających, tak by potem wiosennego słońca nie witać z łóżka. Przypominamy, że w takie dni, jak dziś, warto zaserwować sobie na śniadanie coś pożywnego i rozgrzewającego, np. owsiankę.

 

płatkiDlaczego owies? Bo to doskonałe źródło białka roślinnego, nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika pokarmowego, witamin (E i z grupy B) oraz minerałów (wapnia, żelaza, cynku, selenu i manganu). Płatki owsiane nie tuczą, a dodają energii, wpływają korzystnie na stan jelit, przyczyniają się do stabilizacji poziomu cukru i cholesterolu we krwi, a także pozytywnie oddziałują na stan skóry oraz mineralizację układu kostnego.

 

Przedstawiamy przepis na owsiankę, polecany przez Panią Beatę Pawlikowską.

 

Składniki podstawowe:

1 szczypta kurkumy
1 łyżka kaszy jaglanej
4 łyżki płatków owsianych (ale nie błyskawicznych, tylko zwykłych)
pół łyżeczki cynamonu

 

Ww produkty zalać 1 litrem gorącej wody i gotować przez 30 minut. Następnie dodać 1 starte jabłko i garść rodzynek, ewentualnie jeszcze trochę orzechów, posiekanego daktyla albo suszoną morelę (wg upodobań). Gotować jeszcze przez 10 minut, często mieszając. Pod koniec gotowania dodać łyżkę miodu. Można przygotować dzień wcześniej, a rano tylko podgrzać. Pyszne, sycące i rozgrzewające :)