Wiele ludzi odchudza się lub też zamierza zrzucić zbędne kilogramy. Osoby, którym trudno jest odzwyczaić się od ciągłych przekąsek zmniejszanie masy ciała sprawia ogromy problem. Dobrze było by w ogóle wyeliminować podjadanie, ale też można wybierać niskokaloryczne i zdrowe produkty.

images-15

Propozycje lekkich posiłków:

  1. Owoce. Polecane są zwłaszcza grejpfruty, kiwi czy jabłka, które nie zawierają wiele kalorii oraz cukrów prostych, a dają uczucie sytości oraz dostarczają witamin, których w trakcie trwania diet jest zwykle mniej.
  2. Marchewki. Gdy ktoś jest przyzwyczajony do podjadania, to może sięgnąć po chrupiące marchewki pokrojone w słupki. Jej zalety są opisane we wczorajszym poście.
  3. Sycące koktajle owocowe. Koktajl przygotowany z mleka 1,5% lub jogurtu naturalnego 2% tłuszczu i owoców zblendowanych. Można jeszcze dodać otrębów, a wtedy wypić zamiast jednego z posiłków. Poczucie sytości zagwarantowane, a podniebienie zaspokojone. Smak można wzbogacić cynamonem, posypką z kakaa czy startą kostką czekolady.
  4. Galaretka z owocami. Zamiast sięgać po słodycze można przyrządzić galaretkę z owocami, np. ananasem. Dla urozmaicenia smaku i większego poczucia sytości można przybrać ją ricottą.
  5. Twarożek z jabłkami, cynamonem i miodem. Inna sycąca propozycja to ser twarogowy, z odrobiną mleka dla aksamitnej konsystencji, z jabłkami pokrojonymi na niewielkie cienkie kawałki, z dodatkiem łyżeczki miodu, posypane cynamonem.
  6. Słupki z ogórków zawinięte w chudą wędlinę. Propozycja dla tych, którzy sięgają np. po kabanosy. Obranego ogórka należy pokroić w słupki i owinąć kawałkiem plastra szynki.
  7. Warzywa. Jest to ubogoenergetyczna grupa produktów spożywczych, dlatego zawsze można po nie sięgać. Dostarczają błonnika pokarmowego, który wypełnia jelita oraz dostarczają witamin i składników mineralnych.