Życie w ciągłym biegu wymaga na nas zmianę nawyków żywieniowych i sięganie po szybkie przekąski. producenci żywności zdali sobie z tego sprawę i na rynku jest dostępnych wiele produktów, które tylko pozornie są zdrowe.

cereal_variety

Pozornie zdrowe przekąski:

  1. Płatki śniadaniowe. Duża część dostępnych płatków śniadaniowych, zwłaszcza pakowanych w malutkie, jednorazowe torebki, zawiera duży dodatek cukru, a same płatki są na tyle przetworzone, że nie charakteryzują się wysokimi wartościami odżywczymi.
  2. Jogurty typu light. Zgodnie z definicją produkty typu light mają zawierać 30% mniej kalorii w stosunku do tradycyjnego produktu lub o połowę mniej tłuszczów. Część cukrów lub/i tłuszczów są zamieniane na inne składniki, co nie zawsze wiąże się z korzyściami zdrowotnymi, a wręcz przeciwnie.
  3. Suszona żurawina i rodzynki. Do tych owoców, w procesie produkcji, dodawane są cukry i tłuszcze. Z tego względu warto jest czytać etykiety opakowań.
  4. Orzechy. Niestety duża część orzechów jest smażonych oraz dodawana jest do nich sól, nawet nie wspominając o sztucznych smakowych posypkach.
  5. Chipsy bananowe. Chipsy bananowe, podobnie do orzechów, są produkowane z użyciem dużej ilości tłuszczu. Ponadto same w sobie charakteryzują się dużą zawartością cukru.