Przed weekendem propozycja na przygotowanie mniej kalorycznej i zdecydowanie zdrowszej wersji popularnej sałatki z szynką i ananasem, zaczerpnięta z bloga dietetyczne-przepisy.net. Znajdziemy w niej marynowanego selera, mniej ananasa niż w wersji tradycyjnej, bo ma on jednak wysoki indeks glikemiczny, gotowaną szynkę z kurczaka, która ma mniej kalorii i jest łatwiej strawna, a także jajka jako wspaniałe źródła białka i troszkę kukurydzy. Zamiast majonezu – jogurt naturalny. A zatem: do dzieła :)

 

Sałatka z szynką i ananasem w wersji fit

 

Składniki:

sałatka– słoik selera marynowanego,

– 3 plastry ananasa, najlepiej świeżego,

– 5 łyżek kukurydzy,

– 100 g szynki z kurczaka gotowanej,

– 2 duże jajka,

– biała część pora,

– 250 ml jogurtu naturalnego,

– sól i świeżo mielony pieprz.

 

Przygotowanie:

Jajka ugotować na twardo. Jogurt doprawić solą i pieprzem. Seler odsączyć z zalewy, pokroić i wyłożyć na dno miski. Plastry ananasa pokroić i położyć na selerze. Następnie wyłożyć pokrojoną w kostkę szynkę i polać wszystko połową jogurtu. W następnej kolejności wyłożyć kukurydzę oraz pokrojone w kostkę jajka. Wszystko posypać posiekanym drobno porem i polać resztą jogurtu. Smacznego :)